Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdien av bloggposter som kommer på side 1 i Google

Altberger

Medlem
heisan.

Flere og flere selger lenker og poster på egne blogger til ulike aktører.

Jeg laget en for Telio om temaet "gratis telefon"

Om man nå i dag googler gratis telefon står denne posten (min post) nå på side 1 i Google (riktignok et stykke nede på siden).
gratis telefon - Google-søk

Telio selv står ikke der. De må kjøpe adwords for å komme på side 1.
Årsaken må jo være at jeg kan noe som Telio selv ikke klarer / behersker.
En post som min, som tydeligvis oppnår god SERP, burde ikke det være verdt tusen spenn - minst? Eller kanskje til og med 3000 spenn?

- Ser enkelte her selger seg for så lavt som 200,- men gjør de av dere som selger til den prisen en skikkelig jobb da eller peiser dere bare inn et dårlig forfattet innlegg fra kunden??

Min post har tittelen; Bygge hus? Forbrukerguide for husbygging: Vil du ha helt gratis ...
 
Sist redigert:

Altberger

Medlem
Vent en mnd for å se om den fortsatt ligger der... Det hender poster ranker bra fort for så å falle. Den posten er uansett verdt det den klarer å dra inn i affiliate intekter. Sett inn Telio reklame.

Ringte til Telio jeg.

De ble så glade da de så dette at de skulle sende meg en egen affiliatelenke hvor jeg skulle få 400 spenn (!!!) for hver enkelt som måtte verve seg igjennom min side. :)

Folkens, prisene må opp!
 

Altberger

Medlem
Supert, bra kremmerånd :)
Du kan også bruke Tradedoubler og få den samme prisen, da får du også i Sales. iSales betyr at brukeren lagrer cookie i sin nettleser og at du får betalt selv om brukeren stenger nettleseren sin og går til Telio og bestiller ved en senere anledning. TradeDoubler - Performance based digital marketing

Takk! :)

Tipset ditt ligger i bookmarkmappen; Tools 2 check

Må bare fullføre Sindre sitt WP-kurs først :)
Kudos for kurset ditt så langt Sindre!
 

picxx

Well-Known Member
Som Tonny sier har bloggposter en tendens til å sprette opp i SERP's når de er nye, for siden stabilisere seg på en litt mere "behagelig" plassering.
Selvsagt, om du fortsetter å jobbe med innlinking til posten, og stadig linker til den onsite vil den ikke bare ligge stabilt, men faktisk klatre i SERP's.
 

Ståle

Medlem
Selvsagt, om du fortsetter å jobbe med innlinking til posten, og stadig linker til den onsite vil den ikke bare ligge stabilt, men faktisk klatre i SERP's.

Og hvis man jobber slik med en bloggpost så stiger jo selvsagt verdien deretter. De som selger poster til 200 kroner rabler ofte bare ned noe, hiver ut et par linker, og poster innlegget.

Men, som picxx og tonny har sagt, vent noen uker og se om du beholder samme rangering. Og ikke minst, om trafikken konverterer.
 

picxx

Well-Known Member
Og hvis man jobber slik med en bloggpost så stiger jo selvsagt verdien deretter. De som selger poster til 200 kroner rabler ofte bare ned noe, hiver ut et par linker, og poster innlegget.

Litt OT, men selv skriver jeg faktisk enda poster for bloggerwave.
Betalingen kan være ned i $6 pr. post.
Postene blir selvsagt deretter. 40-50 ord, kanskje en youtubevideo og publisering på bloggen, ikke mer jobbing med det. Tar meg kanskje 30 min. å poste til 4-5 blogger, og da synes jeg det er verdt "bryet".
 

Altberger

Medlem
Som Tonny sier har bloggposter en tendens til å sprette opp i SERP's når de er nye, for siden stabilisere seg på en litt mere "behagelig" plassering.
Selvsagt, om du fortsetter å jobbe med innlinking til posten, og stadig linker til den onsite vil den ikke bare ligge stabilt, men faktisk klatre i SERP's.

I know!

Derfor jeg fortsatt SERP'er bra på;
buy domains - Google-søk - Rett bak Sedo!

ca 40.000.000 treff hvor jeg, (posten; *Top class domain « Domains for sale, buy domains : .com .net .org ...), ranker som nr 7 og har ligget der i snart 3 måneder.

Ranker også bra på Domains for sale
Domains for sale - Google-søk
Nr 6 på side nr 1 ut av ca 18 millioner treff :D

Jeg kan nada om teknikk og affiliate men litt om innhold og lenker. Man kan nesten kalle meg for ei forumhore (er det å banne?) ;)

ps; kommer det en pm snart picxx?
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Husk at du nå sjekker rankingen i google.no. Vil tro at du ikke ranker like bra i google.com?

hvor mange nordmenn er det som skriver "buy domains" istedenfor "kjøp domene"?

Uansett, hvis søkeordet gir trafikk, og du tjener penger på det så er jo det kjempeflott. Lykke til videre. :)
 

Altberger

Medlem
Husk at du nå sjekker rankingen i google.no. Vil tro at du ikke ranker like bra i google.com?

hvor mange nordmenn er det som skriver "buy domains" istedenfor "kjøp domene"?

Uansett, hvis søkeordet gir trafikk, og du tjener penger på det så er jo det kjempeflott. Lykke til videre. :)

:)
Du har selvfølgelig helt rett!

Har utført oppdrag for advokatkontorer med avdelinger over hele verden og kjenner godt til problemstillingen.

For UK ser det, som du helt korrekt påpeker, ikke like bra ut!

Først her er jeg på side nr 1 Google UK;
buy top class domains - Google Search
Se etter; Selling the domain sitesforgambling.com « Domains for sale, buy ...

For å lykkes internasjonalt kreves det mye større ressurser.
For eks (UK-søk);
business lawyers manila - Google Search
- Se etter; LS - International Business Lawyers: LS Attorneys Manila

Så her er vi helt på linje Ståle :)
 
Topp