Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdien av innlenker

Jens1986

Medlem
Veldig kort om det. De som deler ut får innlenker og de som tar imot får unikt innhold. Man bør ikke ta imot hvis det ikke er unikt eller hvis det er dårlige/lite informative/matnyttige artikler.

Er klar over det. Ikke for å ødelegge tråden din pleb, men tror mange overvurderer verdien av innlenker. De fleste som tar i mot artikler her har jo 0 PR og lav authority domener. Vil det ikke da være bedre å legge ut den 100% unike artikkelen på sitt eget nettsted? Ser for meg at den innlenken du får ikke er noe mer verdt enn at du selv trykker på g+ knappen.

Edit: ser at jeg høres negativ ut, jeg spør bare fordi jeg vurderer å skrive artikler selv :)
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
NB! Posten over er flyttet fra en annen tråd.

Det er nok mer verdi enn bare G+ knappen, men klart man kan diskutere lenkeverdi. Det er alltid en vurdering hva man bør bruke en unik artikkel til.Og det finnes mange slags typer artikler og slik tenker jeg:

- Med nyttig mener jeg at artikkelen har info som ikke finnes på nettet fra før.

- Kort, under 200 ord
- Medium, 200-500 ord
- Lang, over 500 ord

1. Kort, unik ikke nyttig artikkel - gir bort
2. Kort, unik passe nyttig artikkel - gir bort
3. Kort, unik veldig nyttig artikkel - poste selv

4. Medium, unik ikke nyttig artikkel - gir bort
5. Medium, unik passe nyttig artikkel - poste selv
6. Medium, unik veldig nyttig artikkel - poste selv

7. Lang, unik ikke nyttig artikkel - gir bort/poste selv
8. Lang, unik passe nyttig artikkel - poste selv
9. Lang, unik veldig nyttig artikkel - poste selv

10. Ikke unike artikler, korte eller lange - gir bort

11. Ikke unikt, men passer perfekt på nettsida di, korte eller lange - poste selv

Men det viktigste ang. å gi bort artikler er at artiklene har verdi for mottager. Derfor bør du ikke gi bort ikke-unike artikler, mottageren fortjener noe igjen for lenka h*n gir deg.

Jeg tror at en lenke fra en unik artikkel på et relevant nettsted er verdt noe selv om nettstedet har PR0 og er ganske nytt.
 
Sist redigert:
Mange undervurderer backlinker og relatert innhold i stor grad. Jeg jobber med mange store merker og legger stadig vekk merke til at relevante innlinker har svært mye å si. En innlink har liten verdi om ikke siden man kommer fra er relatert til siden man skal til.

I fremtiden kommer innlinker til å bli mindre verdt, men det vil ikke si at gjesteblogging dermed er utdatert. Google blir flinkere og flinkere til å relatere innhold til nettsteder. La si at du skriver om hester på ditt nettsted, og gjesteblogger om hester på en annen side. I dag er det linken som hjelper deg mest, i fremtiden er det i større grad innholdet med ditt nettstedsnavn som gir verdi kombinert med linker.

I tillegg er det ofte enklere å få linker på relativt nye sider, disse sidene vil trolig ikke ha lav pr i all tid. Viktig å tenkte litt fremover, seo vil uansett ta tid.
 
Topp