Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdivurdering av nettside med forum

Har en nettside som primært består av et forum. Denne siden er innenfor en nisje så den er ikke kjempetrafikkert. Postnivået ligger på mellom 10-30 poster i uka. Det har straks over 1000 medlemmer, men det tallet er nok oppblåst av noen spambots jeg ikke har fått luket ut. 426 av disse er "ekstra aktive". Dvs de har tilgang til en del av forumet som er lukket for uvedkommende.

Nå har jeg fått en forespørsel om det er interessant å kanskje selge hele siden. Lurte derfor på hvordan man går fram for en verdivurdering av denne. Den har ingen inntektskilder som gir regelmessig inntekt, men har driftsutgifter på ca $10 i mnd. (Jeg har sett dette som så lite at jeg har ikke orket å styre med reklame etc.)

Noen som har noen forslag?

Link: MSPC

Christian
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor ikke gjøre siden engelsk, øke medlemsantallet med X 100 og siden selge den?
MicroSoft PC er veldig engelsk, ikke særlig norsk.

Slik den er pr. i dag, i norge... hmm.. rundt 4200.-
 
Vet ikke om du besøkte linken. Men MSPC står da altså ikke for MicroSoft PC. Det står for MedieSenter PC. Og forumet er en kilde til informasjon om mediesentra generellt, samt mer spesifikt hvordan man kan benytte digital-tv i en mediasenterpc.
Derfor er det ingen vits å gjøre siden engelsk da all interessant informasjon er for norske forhold og norske leverandører.
 

picxx

Well-Known Member
Vet ikke om du besøkte linken. Men MSPC står da altså ikke for MicroSoft PC. Det står for MedieSenter PC.

Jeg ville latt den stå for microsoftPC og motatt 4200, istedet for å benekte dette og kanskje få et par hundrelapper for domenet.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Forumet er mye bedre enn dette Christian, men desverre er det ikke alle som deler picxx sin humor (og godt er det), så slike poster kommer desverre fra tid til annen.

Når det gjelder spørsmålet ditt, så tror jeg ikke det finnes en enkel formel å bruke for å finne verdien. Jeg vet at du ikke er interessert i et slikt svar, men siden er verdt det en evt kjøper vil gi for den slik som det ofte er når man selger ting.

Spesielt vanskelig er det når du ikke har noen inntekter på den og heller ikke vet hvordan interessen til evt annonsører er. Dersom du hadde tjent noen kroner på den, er det ihvertfall litt enklere å prøve å finne "rett" pris fordi en ny eier da ihvertfall vet litt om hva h*n kan forvente å tjene på den pr år f.eks.

Noen vil nok mene at den kun er verdt domeneavgiften, mens andre er villige til å gi et par tusen, men noe mer enn det tror jeg ikke jeg hadde tort å satse på.
 

picxx

Well-Known Member
Så det er på dette nivået seriøsiteten her på forumet ligger?

Vel,
la oss forlate microsoft "teorien".
Du sier selv at du har rundt 420 "ekstra aktive" medlemmer pluss at det er spambots på siden.
Slik jeg oversetter dette har du i bunn og grunn rundt 420 "normale" medlemmer.
1 medlem er lik ca. 10 kroner om du skal selge, derfor 4200.-
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Selv om det virker litt useriøst, så er jo egentlig ikke picxx' forslag det aller dummeste hvis du vil prioritere å få mest mulig for det, for som nå er det nok ikke det forumet verdt mange kronene, men hvis du gjør det om til et slags tech-forum (med "microsoft/pc" som tema) på engelsk kan du nok mangedoble medlemstallene veldig kjapt, og dermed få mer for det.
 
Sist redigert:

MariusB

Skaper & Idémaker
Fikk aldri svar på spørsmålet mitt... Hadde vært interessant å vite hvorfor man vurderer hver bruker til en verdi av kr 10.
 

picxx

Well-Known Member
Markedspris
 

picxx

Well-Known Member
Jeg ble ikke klokere, men man kan kanskje ikke bli det hver gang? :)

Vet ikke :)
Lærer noe nytt hver dag jeg, men langt fra alt jeg leser lærer jeg av, så du har sikkert et poeng.
 

PIP

Medlem
Jeg vil påstå at prisen avhenger av kjøperen. Hva om kjøperen kun er ute etter navnet? Har forkortelsen stor verdi for kjøperen? NAV.no gikk jo for en kjempsum, så her er det lurt å gjøre litt grunnarbeid før man setter en pris.
 
Topp