Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verktøy for å samle epostadresser

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hei

Er på utkikk etter et verktøy som kan hjelpe meg med å samle inn epostadresser fra det store internett.

Noen her som har erfaring med noen slike programmer( i håp om å måtte teste alle)?

Verktøyet på ta utgangspunkt i et googlesøk, for så å samle inn adresser.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg brukte en slik tidligere som hadde en begrensning på 5000 adresser i gratisutgaven. Den hadde en mangde filtre og man fikk stort sett veldig gode lister utav den.
Problemet er at jeg ikke husker hvor jeg skaffet den....

Skal legge det inn om jeg kommer over den igjen.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har aldri hørt at det er ulovelig å hente inn epostadresser ?
Har fått med meg at det er ulovelig å sende epost til "privatpersoner".

Du får vri hodet picxx :)
 

Ståle

Medlem
Er ikke dette ganske så ulovlig?

Tja, er vel det å sende masse e-poster til de på denne listen som heller mot det ulovlige. Er vel ikke ulovlig å samle epost-adresser som ligger fritt tilgjengelig på nettet, eller?
 

Ståle

Medlem
Er du bare en kverulant eller er du dum? Hva skal man med epostene om man ikke skal sende noe til dem?

Kenneth; jeg skjønte godt hva du mente, men det er jo ikke ulovlig å samle epost-adresser. Selvsagt kan man stille spørsmålstegn ved hva man skal bruke disse epost-adressene til.

:)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Jobber kun mot bedriftsegmentet, planen er å filtrere listen slik at det ikke sendes ut epost til privatpersoner.

Har aldri sendt ut reklame til privatpersoner, har heller ingen planer om å starte med det.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Så det er lov å sende ut til generelle eposter som post@, kontakt@ osv?
Da må det jo være innmari lurt å scanne gjennom brreg.no.

Det har blitt nevnt opptil flere ganger her i forumet, at firma-adresser er det ikke ulovlig og sende reklame til. Selv er jeg litt usikker på reglene akkurat der... Må ikke reklamen som blir sendt ut til firma være relevant for bedriften denne reklame blir sendt til?
 
Topp