Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verktøy for domeneoversikt

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er det noen som vet om noen verktøy for domeneoversikt? Kunne gjerne tenke meg noe med følgende funksjoner:

- Mulighet til å legge inn alle mine domener
- Pris på domene
- Hvor lenge domenet er betalt for og når betaling utløper
- Varsling når domener utløper
- Oversikt over IPer koblet til domener
- Oversikt over hvilke domeneleverandører som er brukt
- Oversikt over hvilke webhotell/servere de forskjellige er koblet til
- Status på domener (så jeg kan enklere se hvilke domener jeg bruker og ikke, så jeg kan se hvor mye jeg kaster bort på domener).
- Egen status for sedo (og lignende) parkerte domener, hvor jeg kan legge inn hvor mye jeg tjener på hvert enkelt domene, slik at jeg kan filtere ut de jeg ikke trenger.

Har merket at jeg har endel domener jeg egentlig ikke trenger, så tenkte å begynne å filtere ut noen. Egentlig bare tull å ha over 100 domener.. hehe!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Kunne man i tillegg ha utvidet et slikt system til å ha muligheter for å lage en logg + fremtidige oppgaver, antall artikler, en liten enkel økonomidel med nøkkeltall for inntekter/utgifter.

Men, det må jo finnes noen slike systemer på nett - jeg har riktignok ikke googlet selv etter det enda....
 

mkander

Medlem
Ja, det er ikke noe problem å kode det. Men vil gjerne samarbeide med noen om markedsføringen og hvordan denne tjenesten burde være. Registrerte et domenenavn mtp på dette, urlcoach dot com.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Bra problemstilling!

Jeg har puslet litt med dette, og prøvd både Excel-regneark, egne applikasjoner med både Mysql- og Access-databaser og forskjellige verktøy hos firmaer som selger domener.

Jeg endte opp med å legge alle domenene hos Domeneshop. Og nå har jeg slått meg til ro med at det blir ikke bedre enn det.

Det er til og med verdt å betale de 20-30 kronene ekstra det koster for et .com-domene hos Domeneshop (det koster 70 inkl mva pr år).
 

Tonny Kluften

Administrator
mapdaddy, jeg betaler 30 kr pr. år for .com. Domeneshop koster 95.-

Hvordan tjenesten kan være blir jo skissert fint av Kenneth.
Legg til en funksjon at siden sender deg epost 14 dager før domenet går ut slik at du kan fornye det.
Jeg kan tenke meg å samarbeide på et eller annet vis. Det går f.eks. an å tilby brukerne gratis hosting på serveren min.
Markedsføring kan gjøres på de store engelske web master forumene. Evt. prøve adwords el. lign.
 
Sist redigert:

mkander

Medlem
Hva synes dere om urlcoach dot com da? Er det holdbart? Hvis ja begynner jeg å kode dette. Kan du design brukernavn? Som så mange andre kodere er ikke design min sterke side :)
 
Topp