Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verktøy til å vannmerking av bilder

onlyme

New Member
Ser etter et gratisprogram for vannmerking av bilder. Et som tar alle bildene i en katalog på en gang.
 

Ståle

Medlem
Nei, kan ta hele mapper der. Vannmerket lager du selv i et bildeprogram. Lagre vannmerket som .png el. og inkluder det i FastStone. Dette trenger du kun å gjøre èn gang så husker programmet vannmerket til neste gang.
 

Ståle

Medlem
1. Når du starter opp programmet så får du opp default mappen, finn fram mappen med dine bilder.
2. Marker alle bildene som du ønsker å vannmerke
3. Trykk F3
4. På høyre side her så får du flere innstillinger på hva du ønsker å gjøre med bildene. (filformat, størrelse etc)
5. Velg "Avanserte valg".
6. Nesten helt til høyre finner du valgmulighet for vannmerke. Velg da hvilket bilde du ønsker å benytte som vannmerke, og plassering.
 

onlyme

New Member
1. Når du starter opp programmet så får du opp default mappen, finn fram mappen med dine bilder.
2. Marker alle bildene som du ønsker å vannmerke
3. Trykk F3
4. På høyre side her så får du flere innstillinger på hva du ønsker å gjøre med bildene. (filformat, størrelse etc)
5. Velg "Avanserte valg".
6. Nesten helt til høyre finner du valgmulighet for vannmerke. Velg da hvilket bilde du ønsker å benytte som vannmerke, og plassering.

Takk det fungerte helt fint.

Gikk ikke an å gi ryktepoeng. Gir det senere.:)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
veldig greit med PS og batch function, men om du ikke vil betale vet jeg ikke helt.
 

photomylife

New Member
finnes det.....


Finnes det et online program, der du slepper og laste ned, for jeg har en veldig snodig data og trenger også hjelp til vannmerking. Problemet mitt er at jeg ikke kan laste ned noe som helst, med unntak av bilder og musikk, på denne dataen. Og har også en blogg der jeg legger ut bilder, har ikke peiling på om noen tar bildene mine, for jeg har ikke vannmerket bildene mine.. og vil helst ikke at noen skal ta bildene mine heller.. Så ja, lurer på om det finnes et online gratis program der jeg kan lage vannmerking på bildene mine? :)
 

Nutz

Med lem
Hadde nok gått til det skrittet å tatt tilbake kontrollen over min PC dersom jeg ikke fikk lov å kline inn det jeg ville. ;)
Det du også bør vurdere er å se om din "CMS" har støtte for å vannmerke dine bilder via en modul eller plugin som gjør dette automatisk når du laster opp bilder, så slipper du å gjøre deg avhengig av andre sider.
 

picxx

Well-Known Member
Hadde nok gått til det skrittet å tatt tilbake kontrollen over min PC dersom jeg ikke fikk lov å kline inn det jeg ville. ;)

Kan være folk som f.eks. jobber turnus innen et firma som har sperret for div. nedlastinger, mens man likevel ønsker å oppdatere egen hjemmeside på deres nett.
Finnes en del av disse serru ;)
 
Topp