Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VG Nett med pengespill

kongen

kongemedlem
Jeg blir mer og mer forvirret når det kommer til lovlighet/ulovlighet til pengespill og markedsføring av pengespill i Norge mot det norske folk på internett.

Akkurat nå kan du se en stor reklame for pengespill på fremsiden av vg.no som lyder "Spill for ekte penger eller bare for moro skyld"
Annonsen peker til: https://www.king.com/signup.jsp?game=uno

Fra en annen diskusjon ble det sagt at bingo var lovlig men vg.no reklamerer for masse pengespill unntatt bingo.

Så hva er egentlig lov og ikke lov?
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Samboeren min er med her (og hektet), men greia er jo at dette ikke koste penger. Men man kan kjøpe seg fri fra å stå i kø for å spille, oppgradere mulighetene man har i spillet osv osv...

Det er vel derfor dette er på den lovlige siden...
 

picxx

Well-Known Member
Her er det vel snakk om online spill.
Lovene ang. "spilling" på nett omhandler gambling, ikke consoll/online spill som sådanne.
 

kongen

kongemedlem
Her er det vel snakk om online spill.
Lovene ang. "spilling" på nett omhandler gambling, ikke consoll/online spill som sådanne.

Så poker er lov (da det kreves "ferdigheter")?
Og rulette er ikke lov (da det er "flaks" / "uflaks" / "gambling")?

Hvilken lov er det som regulerer dette?
 

picxx

Well-Known Member
Så poker er lov (da det kreves "ferdigheter")?
Og rulette er ikke lov (da det er "flaks" / "uflaks" / "gambling")?

Hvilken lov er det som regulerer dette?

Er ikke poker gambling da?
 

picxx

Well-Known Member
Må vel redigere meg selv litt her etter å ha søkt litt rundt.
Det er ikke noen norsk lov MOT gambling/pengespill på nett.
Lotteritilsynet kan derimot definere en peker eller reklame til en gamblingside som "markedsføring eller formidling av pengespill og lotterier som ikke har særskilt tillatelse" og dette er ikke lovlig i norge.

Så det er ingen lov...det er bare noen surmaga kæiller og rødvinstanter i lotteriltsynet som bestemmer seg for å gjøre livet surt for en eller annen om de har lite å gjøre i en periode.

Kan lese om saken mot startsiden her:
- Det handler om ytringsfrihet | ABC Nyheter
 
Topp