Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vi skal la deg annonsere oss, fordi vi er snille

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Fikk en mail som jeg ikke helt visste om jeg skulle le og gråte av. Mulig dette er normal praksis blant de "store gutta", men det er så absolutt ingenting jeg biter på.

Ble kontakt av et firma ang. annonsering på en av nettsidene mine. Mailen startet med at "dem i utgangspunktet ikke er interessert i å betale for annonsering på siden min", men dem kunne tenke seg en gratis prøvemånede slik at dem får målt statestikk. Mailen avsluttes med at det er en fordel for meg med annonser fra dem på siden min, siden andre annonsører ser jeg er koblet opp mot en slik stor og seriøs aktør.

Er dette vanlig? Jeg for min del akter ikke å gi noe gratisannonsering uansett hvem som kontakter meg, og når dem på toppen av alt starter med "at dem i utgangspunktet ikke gidder betale" og avslutter med at "det er dem som gjør meg en tjeneste" får det meg virkelig til å lure.
 

picxx

Well-Known Member
All reklame er god reklame. ;)
Si at disse sender ut i snitt en 20-30 slike standard mailer hver dag til sider de ser går bra og som har et voksende potensiale.
Det er alltids noen som biter på, og det betyr ganske mye gratis annonsering for disse, som ellers må betale enten direkte på siden, eller via nettverk a la tradedoubler. Smart marketing, men høres ekstremt dumt ut for den som mottar mailen :)
 

Knut

Medlem
Lignende mail fikk jeg også for en tid siden. Fra ett nederlandsk sexvideoselskap. De ville ha 2 uker gratis for å se.. Etter 2 uker ville de fortsette å annonsere og de betaler gankse bra.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har forsåvidt ikke noe behov for å bevise noe som helst for dem når dem uansett ikke er interessert i å betale for annonsering. At det er en fordel for meg å vise at jeg "har store annonsører" bryr meg meget lite, og er omtrent det dummeste argumentet jeg noensinne har hørt i denne bransjen..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva er vitsen med den pixelen? Jeg har jo allerede 3 forskjellige verktøy som måler statestikken (4 om jeg teller med det jeg utvikler selv) på sidene mine. Denne informasjonen kan jeg allerede gi dem, så en pixel ville jo bare være - rart?

Hvis det er klikk-statestikk dem er ute etter får dem jammen meg betale for det. Du kan ikke måle noe klikk-statestikk med en pixel allikevel.
 

Christian

Medlem
Snodig måte å gjøre det på. Hvis du hadde gitt de 4 000 annonsevisninger eller noe sånt, så hadde du iallfall vært en erfaring rikere uten at det hadde kostet deg noe særlig i hele tatt.

Nedturen er jo et par kroner i tapt inntekt, oppturen er en bra erfaring (gjør det gjør det, jeg er også nysgjerrig :D ) og muligens en stor annonseringskunde, selv om det ikke virker like sannsynlig.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hva er vitsen med den pixelen? Jeg har jo allerede 3 forskjellige verktøy som måler statestikken (4 om jeg teller med det jeg utvikler selv) på sidene mine. Denne informasjonen kan jeg allerede gi dem, så en pixel ville jo bare være - rart?

Hvis det er klikk-statestikk dem er ute etter får dem jammen meg betale for det. Du kan ikke måle noe klikk-statestikk med en pixel allikevel.

Tja, fordelen med den er mest psykologisk, siden de får en helt reell klientkonto i annonseverktøyet ditt som de kan logge seg inn i, og se på.

Antar at de andre du bruker er sol ratings, google og kanskje webalizer eller noe annet logganalyse-saker? Bruker ihvertfall disse selv, og hvis du titter litt på dem, så skal jeg vedde på at du ser akkurat det samme som meg, nemlig at de gir litt forskjellige tall, siden folk har blokkert litt forskjellige ting gjennom adblockere og sånt, og sikkert litt andre tekniske forskjeller (jeg er ikke vår kodemann nei). En slik "usynlig pixel" vil derimot gi AKKURAT de samme tallene som et banner hos deg vil få (så lenge begge ligger på samme server selvsagt)

Det pratet deres om at det vil være en fordel for deg at ANDRE ser at du har dem som annonsør er selvsagt bare bullshit, men det ER en annen fordel:

Du sier at det er en STOR merkevare, altså vil det også si at de sannsynligvis potensielt er en STOR annonsør som du kan tjene mye på. Med andre ord er det sannsynligvis verdt det å gjøre litt innsats for å selge seg inn her, f.ex. å sette opp en slik demokonto til dem, og kanskje tilogmed gi dem en prøveuke, selv om det er noe jeg vanligvis er skeptisk til. Tross alt er det ganske vanlig at leverandører sender ut vareprøver et.c. til butikker, rett og slett som smakebiter, og så lenge dette ikke blir mer enn en liten smakebit, så... potensielt gode inntekter, eller kanskje noen få kroner tapt. Er det verdt det? Tja, du må jo se litt på hvor mye de potensielt kan være verdt, men har du noe usolgt kapasitet, som du i dag f.ex. bare bruker til noe du egentlig ikke tjener noe særlig på, så ville jeg ihvertfall ha gjort det. Er du derimot nødt til å ta bort noe du faktisk tjener bra på, så... tja.
 
Topp