Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Video-knapp på vanlige bilder

hansson

Langveisfarende
Aha, der har du det, det ser jo logisk ut. Jeg var overbevist om at jeg hadde lagt inn wp-taggen for artikkelfoto der, men ser at det må ha blitt en skriveleif der for det er feil i koden. Det er innhold i image content på fronten, så det var rart. Takk for hjelp.
 

hansson

Langveisfarende
Her er koden som lå i headeren. Ser noen feilen som gjør at content="" bare blir tom på page og single?

PHP:
<?php if ( is_home() ) { ?><meta property="og:image" content="http://www.conta-faktura.no/mac-maskot.png" /><?php } ?>
<?php if ( is_single() ) { ?><meta property="og:image" content="<?php echo get_post_meta($post->ID, "thumbnail", $single = true); ?>" /><?php } ?>
<?php if ( is_page() ) { ?><meta property="og:image" content="<?php echo get_post_meta($post->ID, "thumbnail", $single = true); ?>" /><?php } ?>

Må jeg bruke denne i stedet?

PHP:
<?php $thumb = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'thumbnail_size' );
$url = $thumb['0']; ?>
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
I tilfelle det er en spesifikk post som vises, bør du ha fylt ut et custom field 'thumbnail' (hvis du bruker koden i quote 1).
I tilfelle du pleier å bruke 'featured image' for postene, kan du bruke din 2. quote ja.
 

hansson

Langveisfarende
Der ligger hunden begravet. Det er en custom field med benevnelsen thumbnail på alle post/single.php, men hadde glemt at jeg på page bare laster opp et bilde rett i posten som lander i wp-content/uploads/ osv. Regner med at hvis jeg lager en ny custom field for disse bildene som page-image og bytter ut ordet thumbnail i head så vil det fungere?
 

hansson

Langveisfarende
Har nå fått inn riktig bilde-url fra custom fields i kildekoden, men når jeg tester å poste artikkelen på nytt på fjesboka kommer videoknappen akkurat som sist. Kanskje like greit å bare slette hele video-lenka fra metabeskrivelsen. Dette skulle jo fungert:

HTML:
<meta property="og:image" content="http://www.conta-faktura.no/wp-content/uploads/2013/03/avensis.jpg" />
 

hansson

Langveisfarende
Utrolig merkelig, for jeg fjernet videolenka rett etter at jeg posta min siste melding. Så det skulle ikke være grunnlag for å tolke det som video lenger. Debug-verktøyet viser bildet korrekt, så jeg lander på at det må være en bug hos Facebook. Får en annen feilmelding, men den går på at canonical url og artikkel-url er ulike.
 
Topp