Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Videresalg av konkursvarer

Finthjem

New Member
Jeg har lurt litt på en ting, men finner ikke noe fornuftig svar.
Jeg er i oppstarten av min nettbutikk (interiør) og har brukt lang til på å finne leverandører og produsenter jeg vil bruke. Av og til kommer jeg over annonser på Finn, eller andre plasser, om små butikker som har gått konkurs og som selger varelageret sitt. Er det noen som har erfaring med salg av varer som er kjøpt fra konkurssalg? Tenker spesielt på levrandørene. Mange av mine leverandører har jeg jobbet godt med, for å få lov å selge deres produkter. Hva "syns" de om at en bedrift utenfra selger deres varer? Finnes det noen regler vedrørende dette?

Etter mye googling og leting på lovdata må jeg be andre om hjelp! :)
Noen tanker?
 

Finthjem

New Member
Ja jeg har sett litt på denne. Kunne godt tenkt meg å bare kjøpe varelageret deres, men må jeg da ta kontakt med leverandørene og be om deres godkjenning for å få solgt produktene hos meg? Eller må jeg merke de med konkursvare, så har ingen noe med det? Eller finnes det ingen fasit på dette, så det for meg bare er å kjøpe opp og legge for salg som jeg selv ønsker? Noen som har noen tanker rundt dette?
 

Finthjem

New Member
Det enkle er ofte det beste! Tusen takk! Den tanken har ikke falt meg inn en gang. Jeg skal jammen høre hva de pleier å gjøre i sånne situasjoner. Jeg skriver svar jeg får inn hit, så andre kan dra nytte av det :)
 

sahara

New Member
Kjøp av konkursvarer eller restepartier

Hei, jeg er spent på hva du fant ut om denne saken. Det er mange bedrifter som tilbyr konkursvarer og restepartier av forskjellige slag og jeg vil gjerne forstå hvor de kommer fra og hvordan kjøp og salg markedet fungerer på denne typen varer.
 
Topp