Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Videreselge varer fra ebay i nettbutikk

crismerc

New Member
Er det lovlig å kjøpe kjente merkevarer på ebay, for så å selge i egen nettbutikk i Norge? Jeg tenker da merker som f.eks Levi's, Givenchy, Juicy Couture, Ugg, Diesel etc.

Har forstått det slik at parallellimport (import av kjente merkevarer uten produsentens samtykke til videresalg) kun er lov innenfor EØS-landene. Så om jeg importerer et parti med sko fra Diesel fra en selger i England til en rimelig penge, kan jeg selge varene i nettbutikken min til en billigere pris enn andre forhandlere? Er det noen begrensninger eller regler jeg burde vite om her?
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Har forstått det slik at parallellimport (import av kjente merkevarer uten produsentens samtykke til videresalg) kun er lov innenfor EØS-landene.

Det er vel ikke regulert av noen lov? Mener det er opp til den enkelte produsenten å tillate eller nekte parallellimport? Da kan du importere merkevarer fra hvor som helst og selge. Hvem skal i såfall stoppe deg, og hvordan?
 
Det er opp til den enkelte iom at det må reises sak / meldes fra før det blir gjort noe med. Dette er jo mest beregnet for produsenter som har leverandører med enerett og ekslusive produkter slik som frisørsalong merkene som coop og nille har solgt i butikk til gi-bort pris.
 
Topp