Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Videresende dynamiske urler

Tonny Kluften

Administrator
2/11?

Får fortsatt 404 her, så jeg er usikker på hvor problemet ligger, men kan 2/11 tolkes som at du fikk ting til å virke som det skal, eller er den ekstra bindestreken der fortsatt ...?

2/11 er kristenversjonen av "f... i hel...", vil ikke risikere å støte evt. kristne WF-medlemmer.

Ja, du skal få 404, men du ser at linkene blir omsrevet riktig ikke sant? Bindestreken er borte, det var den 11tes Firefoxcachen som beholdt den. Beklager å ha kastet bort tida di unødvendig.
 
Jeg ser ikke linkene omskrevet i det hele tatt, men det går opp for meg nå at grunnen til det kan være at jeg sitter i Internet Explorer, som tydeligvis ikke finner det bryet verdt å omskrive i det hele tatt når ny URI gir 404-melding. Men det fungerer hos deg? Supert!
 
Sist redigert:
Ett eller annet sted (f.eks. like over header()-funksjonen) skriver du
PHP:
$url = strtolower($uri);

Funker ikke på ÆØÅ og andre spesialtegn, de må tas manuelt med str_replace() eller lignende. Men det pleier ikke å være det største problemet i URL-er akkurat ...
 
Ett eller annet sted (f.eks. like over header()-funksjonen) skriver du
PHP:
$url = strtolower($uri);

Funker ikke på ÆØÅ og andre spesialtegn, de må tas manuelt med str_replace() eller lignende. Men det pleier ikke å være det største problemet i URL-er akkurat ...

... og for å også få med ÆØÅ bruker du heller noe slikt:

PHP:
$url = strtolower(str_replace(array('Æ', 'Ø', 'Å'), array('æ', 'ø', 'å'), $uri));
 
Topp