Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vil du ha reputation system på WF?

Vil du ha et reputation system på WF?

  • Ja, det hadde vært fint!

    Stemmer: 8 72,7%
  • Nei, det vil jeg ikke ha.

    Stemmer: 3 27,3%

  • Totalt antall stemmer
    11

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg sitter og tenker på å innføre et reputation system her på WF. Et reputation system går ut på at man kan gi poeng til andre brukere, røde poeng når dem har gjort noe du ikke liker (oppført seg dårlig, brudd en regel osv!), grå er nøytralt og har ingen betydning og grønn som er en pluss i boka. Andre vil kunne se hvor mange rep poeng du har i form av en grønn linje i hver innlegg.

Fordelen med dette er at andre kan se om du er en populær bruker eller ikke. Har du mye god rep, så betyr det at du har vært en verdifull person og er ressursrik. Av erfaring fra andre forum så har de med høy status på forumene, lettere for å få ting til å gå gjennom slik dem selv vil, enten det gjelder billige avtaler, mellompersoner eller andre situasjoner hvor folk med bra rykte kommer seg billigere ut av ting enn andre.

Vil dere har et reputation system her på Webforumet?

Mer om reputation system: Reputation system - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Min første tanke var at det er vel ikke noe vits i det med så få brukere, men etter 5 sekunder i tenkeboksen er det vel muligens like godt å implentere det først som sist, FØR de helt store diskusjonene har fått fotfeste her inne.

Har vel også stort sett positive erfaringer med slike brukerstyrte system fra større forum, så jeg går for en ja jeg.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nei, brukere vil ikke se det! Men det vil være mulig å legge igjen en anonym karakter!

Og forresten, skal du gi noen et minus poeng (rød), så trekkes det et fra deg selv (grønn).
 
Topp