Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vil ha tips om datetips (www.dendama.no)

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg prøver å få dama interessert i internett. Det er bedre at vi sitter på kveldene og nerder oss begge to, enn at bare jeg gjør det.

Og: Hun har fått en idé:

Dama har mange gode tips om nettdating i hodet sitt. Disse tipsene vil hun samle på en nettside. For enkelthets skyld gjør hun dette i en blogg i første omgang.

Hun har fått godkjent Adsense-søknaden sin, og i går satt vi opp en prøveblogg.

Nå trenger hun litt hjelp. Temaet er altså alt som har med dating å gjøre, med utgangspunkt i nettdating.

Så langt har hun en gul post-it-lapp med følgende stikkord:
- oversikt over alle norske nettdatingnettsteder
- oversikt over søte SMSer man kan sende til hverandre
- tips for menn om nettdating (hvordan komme igang)
- tips for kvinner om nettdating (hvordan komme igang)
- hva man kan gjøre på den første daten
- hva man kan gjøre på date generelt

Vel, dere skjønner tegninga.

Temaet er morsomt i seg selv, så det blir ikke den tyngste jobben å lage noe som er lesbart.

Men spørsmålet er: Har du en idé til hvordan hun kan lage en bra profil på nettstedet? En morsom innfallsvinkel? Kanskje litt overraskende? Noe som skiller seg ut?

Kom gjerne med forslag.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Burde kanskje få med hvordan man skal ta den første daten, etter et nettmøte (det blir jo ærlig talt en blinddate - noe som for mange kan være skremmende).

Noe spesiell profil klarer jeg ikke tenke ut, det er jo en dateside.. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade? Hvis det ikke er en informasjonsside dere skal lage, da kunne jo dateguide vært et mer passende ord.

Hva dere skal gjøre for å skille seg ut er for meg et vanskelig spørsmål. Det finnes jo allerede tonnevis av datesider som tilbyr profiler, så det ville jo ikke være noe ny oppfinnelse.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Det er en dateguide, ja. Ikke en dateside.

Det finnes drøssevis av datesider på nettet. Og masse folk som dater også.

Men følg med, så skjer det forhåpentligvis ting etterhvert.
 

picxx

Well-Known Member
- oversikt over alle norske nettdatingnettsteder

[Bruk nettkataloger for å få en oversikt, startsiden, kvasir tema o.s.v. Det finnes mange]
- oversikt over søte SMSer man kan sende til hverandre

[Hun kan skrive seg som affiliate på mediaplazza(tror jeg det skrives) og lage egne sider hvor hun kan velge blant 10 tusenvis av forskjellige sms er]
- tips for menn om nettdating (hvordan komme igang)

[Søk på nett. Kvinneforum/sexforum har stort sett mye materiale omkring dette. Jobb ut derifra]
- tips for kvinner om nettdating (hvordan komme igang)

[Se ovenfor + at en bør tydeliggjøre mere viktigheten om å holde sin identitet skjult for andre på nett, særlig om det er yngre lesere som stikker innom]
- hva man kan gjøre på den første daten

[Pule? hehe... dette er vel materiale hun må skaffe tilveies selv, en blanding av eget materiale og materiale hentet på nett burde være bra]
- hva man kan gjøre på date generelt

[Bruk utelivsguider, restaurantguider o.s.v. Affilaite hos tradedoubler og advertising burde få inn noen sponsorer man kan markedsføre (hotell, cruise, blomster...bla.bla)]

Jeg er vel affiliate på min hals, så jeg ville startet i sponsor enden, gått utifra hvilke muligheter sponsorene hadde og jobbet videre med info ut fra den sponsoren.

Lykke til :)
 

Knut

Medlem
Ville ikke kalt det datetips, men datingtips.
Domenet "dendama.no" er litt for enveiskjørt om dette skal gjelde både menn og kvinner.
ville hatt med:
Valg av bilder.
Nødvendigheten av bilder
Valg av annonsetekst og hvor viktig det er med en seriøs og utfyllende tekst
Valg av nick/brukernavn
Utforming av svartekst
Bruk av tillegstjenester som ofte er på datingsider. F.eks. sending av klemmer, kyss, "hei på deg" meldinger o.l.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
En stort hav....

.....ja, det er det det er!! Dating er så mye! Spørsmålet er jo hvilken vinkling man skal ha.....skal man være belærende og komme med pekefingeren om alle ting man må passe på! Eller skal man fortelle om alle mulighetene som faktisk ligger i dating på nett.
Da både nasjonalt og internasjonalt!

Personlig tror jeg det er viktig å tilpasse stoffet de forskjellige menneskene og aldersgruppene, og tro meg.....jeg har ingen god løsning på hvordan man skal kategorisere det! Men, det er mange "case" å ta tak i....alt fra fjortisene som dater og møtes, voksne med pedofile trekk, svindlere på internasjonale datingsider etc.

Tror dendama.no er et bra domene..... hvis profilen dere velger passer til navnet..... For det er jo Den Dama vi hele tiden er ute etter.....og tror nok mange kvinner kan sette seg inn i denne vinklingen også!

Dette var mitt lille innlegg.....hehe......og for guds skyld, hvis dere skal lage intervjuer/reportasjer med par som har møtt hverandre via datingsider....ta med noen av de som virkelig har mislykkes med dette og!

LYKKE TIL!
 
Topp