Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vilkår

looper

Medlem
Holder på å lage en nettside som krever registrering og at brukerne skal publisere informasjon. Må få laget noen vilkår på tjenesten, men ikke vet jeg hvor jeg skal begynne og ikke minst hva som skal være med.

Så vil nok noen si at dersom jeg ikke vet dette så burde jeg ikke laget en slik side. Men det har jeg nå gjort så den diskusjonen gidder jeg ikke å ta. Jeg er villig til å betale for å få laget det men er det nødvendig med en jurist eller finnes det noen gode norske maler man kan tilpasse?

Mvh
 

picxx

Well-Known Member
Ta en titt på hvordan f.eks. biip-no , blogg.no eller webforumet.no har utformet sine brukervilkår.
 

hansson

Langveisfarende
Ikke nødvendig med advokat. Du bestemmer selv hva som skal være med, og hvordan du vil skrive det. Men det du skriver bør være umulig å misforstå (eller vri og vrenge på) språklig sett. Det er slike ting advokater kan utnytte hvis det blir en sak en gang, og dette vil vise hvor vanntette vilkårene dine er. I footeren på de aller fleste nettjenester finner du noen vilkår du kan kikke på - som picxx foreslår.
 
Topp