Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vilka betalningslösningar borde jag ha?

Hej

Jag ska ha en sida liknande denna https://www.foodora.no/
Vilka betalningslösningar är lämpliga? Klarna checkout? dibs? har tänkt mcash ska vara med, vipps funkar inte, ikke lov. Det blir ju många affärer i 200-300 kr kategorin och kunden ska själv betala sina faktiska kostnader gällande korthantering. Faktura känns ju lite overkill här men det ingår ju i klarna checkout. Det jag gillar med Klarna är att det är en fast procentsats vilket gör det lätt att ta betalt av kunden direkt.

Vad har ni för tankar och ideer?
 
Jag svarar mig själv :D klarna funkar inte, de har tydligen utsatts för bedrägerier, vilket jag läst i tidningar, så de har ingen lösning klart för sälj av tjänster, det finns de som har kvar denna tjänst i Sverige men de har fått tagit all kreditrisk själva.
 

Beergear.no

Medlem
Vipps kommer med betalings løsning for nettbutikker i løpet av juli/august fikk jeg opplyst hos DNB.
Ang. Klarna så kan jeg ikke helt se hvordan man kan utsettes for bedrageri.... Klarna tar jo all risiko. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg. Det må i så fall være om man oppgir en annens person nr og personalia. Men da skal jo Klarna dekke det slik jeg har forstått det. Bruker Klarna i to nettbutikker. Og det har fungert veldig bra for oss....
 
Vipps kommer med betalings løsning for nettbutikker i løpet av juli/august fikk jeg opplyst hos DNB.
Ang. Klarna så kan jeg ikke helt se hvordan man kan utsettes for bedrageri.... Klarna tar jo all risiko. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg. Det må i så fall være om man oppgir en annens person nr og personalia. Men da skal jo Klarna dekke det slik jeg har forstått det. Bruker Klarna i to nettbutikker. Og det har fungert veldig bra for oss....

Kontaktade också DNB, vipps skulle komma sade de, fick dock inte svar när. Klarna tar givetvis all risk, därför de inte vill ge nya aktörer möjligheten att använda sig av det. Det finns kryphål som utnyttjas av många i Sverige gällande klarna inom denna sektor, därav får man inte använda de, men det kommer ju givetvis bli förändring i framtiden, så fort de får kontroll på luckorna i systemet. Alltså Klarna är bra inget snack om det, har säkert små problem med bedrägerier gällande vanlig netthandel, nu gäller detta "tjänstesektor" Lite info om hur det funkat.

http://www.newsner.com/2016/04/pizz...tals-drabbats-av-nya-bedraegeriet-paa-naetet/
 
Topp