Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ville du handlet her?

ansgaaar

New Member
Hei

Mitt første foruminnlegg her, har vært hyppig skapleser.

Jeg har fått til en grei importavtale med en europeisk produsent av et nisjeprodukt, innenfor sports/friluftsbransjen. Strategien er å bruke sosiale medier, fortrinssvis facebook/instagram til å "hype" produktet og drive kjøpere inn på en nettbasert løsning.

For å være så kostnadseffektiv som mulig har jeg opprettet en facebook-page for produktet og integrert et bestillingsskjema/kontaktskjema som en tabb. Tanken er da å drive aktiv markedsføring i sosiale medier, drive brukere inn på facebook-pagen, få de til å trykke på "bestillingstabben" og svisj.

Med andre ord skjer full bestilling gjennom skjemaet (ser ut som et tradisjonelt bestillingsskjema med nødvendige opplysnigner). Her er altså ikke betalingsløsning integrert.

Med denne løsningen må altså betaling skje manuelt hvor det sendes ordrebekreftelse med betalingsinfo til kjøper.

Spørsmålet er om du ville handlet ved en slik bestillingsmekanisme? Ville du opplevd det som "seriøst" nok?

Som nevnt, dette er en løsning jeg leker med for å være så kostnadseffektiv som mulig. Dere er ekspertene, jeg ønsker bare deres råd!


Mvh
 
A

aabbcc

Guest
Pris-volum har mye å si for salgsmetode. Men jeg antar dette er relative billige ting, men ikke ekstremt billig - 500-2000 kroner pr salg?

Når man skal selge noe så er troverdighet viktig, og denne løsningen din er litt annerledes enn hva man er vant til - det trekker ned i forhold til troverdighet, så du må bygge troverdighet på en annen måte. Det høres ut som en kostnadseffektiv måte å sette det opp på, men relativt kostnadsfullt å drive - mye admin pr salg i forhold til en integrert betalingsløsning. Jeg ville tittet på mulighetene med paypal for å forenkle betalingen noe iallefall.

aabbcc
 

ansgaaar

New Member
Takk for raske tilbakemeldinger!

Ja, det er riktig som du skriver aabbcc. Produktet har en ut-pris på noen hundrelapper. Det er større kostnader knyttet til ren drift ved løsningen som jeg her skisserer. Så det blir kanskje en avveing hvorvidt økonomisk er gunstig.

Tonny: ville du bestilt varen, fått tilsendt betalingsinfo/oppfordring på epost, gjort betaling og fått tilsendt varen?

Helt klart at troverdighet og tillitt er alfa omega her. I jungelen av støy på facebook er det klart det blir er stor utfordring å stikke seg ut som et seriøst produkt folk har lyst til å putte penger på. Jeg sitter til daglig med markedsføring/kommuniksjon på web/sosiale medier for et forholdsvis stort selskap og har (forhåpentligvis!) en grei strategi på hvordan jeg ville kommunisert produktet ut.


Takker igjen for deres synspunkt :)
 
A

aabbcc

Guest
Takk for raske tilbakemeldinger!
ville du bestilt varen, fått tilsendt betalingsinfo/oppfordring på epost, gjort betaling og fått tilsendt varen?

I mine øyne er dette enda et punkt hvor du vil miste en del kunder. Og siden det er snakk om noen hundrelapper pr kunde har du ikke tid til å ringe å følge opp alle som vurderer å kjøpe.
 

ansgaaar

New Member
Godt spørsmål, hansson!

Noen som vet om det er mulig å integrere betalingsløsning i facebook-pages?

aabbcc: tanken bak ideen var at produktet kan selges "rimelig" selv om man tjener penger. Terskelen for å bestille skal være lav på bakgrunn av pris og enkelhet med bestillingsskjema. Ser poenget ditt!

Takker igjen for innspill :)
 

picxx

Well-Known Member
Godt spørsmål, hansson!

Noen som vet om det er mulig å integrere betalingsløsning i facebook-pages?

Ja, det er mulig.
Du må være godkjent og selvsagt være godkjent hos din tilbetalingstilbyder.
 

Legenden

Medlem
Jeg ville nok ikke handlet der, om du ikke har skikkelige betalingsalternativer vil du uansett miste endel kunder.

Facebook har vist seg og blitt mer og mer vanlig blant nettbutikker og er nok en av de beste måten å markedsføre på. Idar Vollvik selger de fleste varene sine via butikken på facebook.

Den perfekte løsningen for deg ville nok ha vært å hatt en liten "app" på facebook siden din der du kunne drevet salg via websiden din. Direkte salg fra FB er imot loven.
Det finnes mange forskjellige versjoner, alt etter behov.
 
Topp