Kjapp og trygg hosting for Wordpress

vinnsms.no <-- sterkt kritisk til dette

Bjørnar

Gründer
Hei,

Denne hang på oppslagstavlen på butikken her; samboer trodde det var et agentur på noe, og testet. Nå kan det sikkert diskuteres hvor lurt akkurat det var, men det får nå være en annen sak.

Dette har nå kostet meg 600 før jeg så hva det faktisk var. Dette startet automatisk når denne sms'en ble sendt første gangen, og det står ingenting i brevet om at dette koster penger.

Fra nettsiden:
"Vinn sms er en sms tjeneste der du som deltager hver uke får 5 gratis sms tjenester Du kan f.eks. friske opp mobilen din med nye bakgrunns bilder, ringe toner eller andre artige tjenester.(se tjeneste oversikt her) Du betaler 30 kr pr 5 dag så lenge du er deltager."

Dette står det _ingenting_ om på det arket som vi tok ned fra tavla på butikken og scannet inn.

Har valgt å legge inn en sak til forbrukerombudet om saken, da jeg ikke får kontakt med vinnsms.no.

Noen som har vært borti dette her før?

 

vidarlo

Apache-junkie
Vinnsms.no skrev:
La oss si at du feks får med 10 av dine venner til å bli med så tjener du 500kr umiddelbart og så 300kr i måneden i provisjon. du får også provisjon dersom noen av de du har fått som loget på får med seg noen. dvs. dersom de 10 du har fått med som deltagere også klarer å få med 10 stykk hver så blir det 100 stykk nye medlemmer.
Det er jo rimelig åpenbart at det der er pyramidescam, og ergo ulovlig i norge.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg tror at det har stått noe om dette i Aftenposten. Jeg har også sett det henge på ICA-butikken i Grensen i Oslo.
 

xenimus86

Medlem
Det er jo rimelig åpenbart at det der er pyramidescam, og ergo ulovlig i norge.

Stor forskjell på pyramide og netverk.
Pyramidespill? - Networkmarketing.no

Dette har jo tildels et produkt. Nemlig BGbilder, ringetoner etc. Det i seg selv er jo en stor bransje, som overhodet ikke er ulovlig.

Når det er sagt, så vil jeg tørre å påstå at innehaver av Vinnsms, ikke hadde tatt risikoen å henge opp disse lappene, så etter all sannsynlighet er det sikkert en utro tjener som har valgt å rekruttere på litt lugubre måter.

Men det ser man vel an på nøkkelordet som må bli sendt til nummeret. Fungerer vel som en affiliatekode ...

Uansett hater jeg slike tjenester. Gir sikkert en "quick buck" , og jeg skulle gjerne gjort det selv, hadde det ikke vært for alle konsekvensene i etterkant ..

/A
 
Topp