Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Viral kampanje hos Euroads

Nutz

Med lem
Annonsøren er den store taperen her, betaler dyrt for en kampanje som ikke gir noen matnyttige leads tilbake.
Kostnadene begrenser seg ikke til det han betaler ut kun i "denne kampanjen" i direkte utlegg til Euroads i dag, men også ekstra kostnader på fremtidige tilnærmelser til disse sankede leads som ikke er kjøpevillige uansett.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Og en ting til; er det jeg som publisher eller er det Euroads som tiltrer rollen som Tonny i eksempelet ditt?

For dette er verken dyrt for meg eller Euroads.;)

Det er ANNONSØRENE jeg har snakket om, og som her da blir "tonny". Og de sitter igjen med null og niks, bare masse helt meningsløse epostadresser og tlf-nummer til folk som ikke bryr seg om produktene deres i utgangspunktet. Det er etter min oppfatning skadelig for "sos.medier-markedsf.bransjen" å dure på slik euroads gjør her (slik jeg kan registrere kampanjens omfang fra utsiden).

Som et eks på en vellykket kampanje, kan jeg nevne IKEAs tagg-deg-selv-et-produkt-så-får-du-det kampanje på facebook, som ga masse oppmerksomhet, interesse rundt produktene og helt sikkert økning i salget etterhvert. Forskjellen på dette og den saken her var at det var en direkte link mellom konkurranse og produkt. Det denne vås-kampanjen over handler om er mer av typen "vinn et årsforbruk av libero bleier dersom du inviterer alle vennene dine til hjemmesiden til mercedes!"
 
Hehe, vel... med fare for å virke dum; nei, jeg forsto ikke helt sammenlikningen. Du mistet meg der Tonny skal kjøre vervekampanje.

Mulig jeg har formulert meg dårlig i hvordan slike kampanjer kjøres hos meg i hvert fall;

- Har "fake" Facebook-accounts med ~1000-1500 venner hver.
- Oppretter et arrangement og fyller arrangementet med salgstekst om Euroads-kampanjen.
- Inviterer alt og alle samt ber alle invitere alt og alle.
- Penger i lommen.

Når du begynner å snakke om at det er noe galt med VERDI og TYPE kampanje, så ser jeg ikke helt hvordan du kan flette det inn her.

1. Mener du at jeg, som publisher, gjør masse gratis arbeid for Euroads ved å gi dem XXXX antall e-mailaddresser og postnummere som de fritt kan spamme ned - og at det heller er jeg som burde sittet med den "databasen" etter endt kampanje?

2. Eller mener du at brukerne (altså de som blir med på sånne surveys via facebook) helt sikkert aldri får betalt 2 års husleie, men ender opp med masse reklamedritt for resten av livet?

Og en ting til; er det jeg som publisher eller er det Euroads som tiltrer rollen som Tonny i eksempelet ditt?

For dette er verken dyrt for meg eller Euroads.;)

Er ikke det svindel og bruke fake facebook kontoer?
 

Frode

Medlem
Er vel ikke akkurat svindel at "ola larsen" egentlig heter noe annet vel...? Hvis man skal se på svindel og at du kan få gratis husleie et år er vel det nærmere sannheten ;) Men men at facebook ikke liker falske profiler er kanskje en annen sak.

Vet ikke helt hvor lenge man kan holde på slik før det er ut av FB.
 

pleb

Medlem
Hva er forskjellen på at du klikker på dine egne ads hos adsense, eller har 1500 fake facebook profiler.

Man skaper et falskt inntrykk hos annonsør.

Hmm... mener bestemt at den forskjellen er ganske enkel å spotte.:p

Grunnen til at jeg/vi benytter falske Facebook-kontoer er jo rett og slett for å få folk "attending" på arrangementet vårt. Vi klikker jo ikke på Euroads-linkene våre og fyller ut noe selv.
 
Topp