Viral markedsføring funker ikke

En tråd i 'Viral Markedsføring' startet av Kenneth Dreyer, 10 Sep 2007.

  1. Kenneth Dreyer Well-Known Member

    Innlegg:
    3.820
    Kilde: Viral markedsføring fungerer ikke - digi.no

     
  2. semb Medlem

    Innlegg:
    98
    Hvis 15% av kampanjene funker, er det jo ikke verst i det hele tatt. Viral markedsføring er jo en utrolig billig måte å promotere sine ting på. Man lager for eksempel bare en billig kampanjesite, og så er det opp til brukerne å generere resten av effekten. Selvsagt funker dette ikke for alle produkter, tjenester og segmenter, men som et tiltak mot forbrukere tror jeg det er kjempeeffektivt. I tillegg gir det flere treff på google universal search, dersom kampanjen inneholder blogger, videoer eller lignende.
     
  3. Tonny Kluften

    Tonny Kluften Administrator

    Innlegg:
    15.966
    Viral markedsføring funker hvis brukerne liker det de ser, så enkelt kan det vel sies.
     
  4. Keanu

    Keanu Geek

    Innlegg:
    498
    Problemet er nok at mange lager kampanjer som ikke er morsomme og folk ikke vil sende videre. Vi blir bombadert av morsomme videoer, bilder, historier osv på nettet, og for at en viral markedsføringskampanje skal fungere må den være svært god.

    Jeg må si meg enig med semb i at 15 % er vellykket er langt over hva jeg har forventet.
     
  5. picxx

    picxx Well-Known Member

    Innlegg:
    8.801
    Viral markedsføring er stort sett branding.
    For det første er det vanskelig å måle utfallet en kampanje som går på å brande en side / et navn. For det andre er det den langsiktige vinsten på dette som må spille inn, ikke resulteter man kan se etter uker, eller måneder.
    For det tredje må man kunne i det minste basis hva gjelder markedsføring.
    Om man skal brande bobsbilutleie.com og lager en video eller et spill som går rett hjem hos de fleste men som ikke er det minste relatert til bilutleie vil effekten av noe slikt ha en så minimal virkning at man kunne like gjerne latt være å inkludert domene/navnet i sekvensen.
     

Del denne siden