Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Virker linken?

Tonny Kluften

Administrator
Hei.
Trenger hjelp til å sjekke om en link fra et flashelement virker. Har fått tilbakemelding om at den ikke virker.
Så, hva skjer når du klikker på flashbanneret øverst til høyre på "PM for URL "
Hos meg virker den på FF3, IE 7 og 8.
Er det noen grunn til at en slik link ikke skulle virke på enkelte maskiner?
 
Sist redigert:

oddbjoro

Medlem
Funker ikke her heller.
Står og "Fullført, men feil på siden"

Når jeg ser på detaljer der, så står det:
Detaljer om feil på webside

Brukeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; SIMBAR={F432C11D-D085-40fb-A7DF-4006E3B97E52}; GTB6; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; InfoPath.1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727)
Tidsstempel: Fri, 14 Aug 2009 08:24:34 UTC


Melding: Syntaksfeil
Linje: 1
Tegn: 1
Kode: 0
URI: nettsted.no/swfobject.js



Vet ikke om det hjalp deg noe men :)
 
Sist redigert av en moderator:

zapotek

Medlem
Skjer absolutt ingenting når jeg klikker. Animasjonen er såpass enkel og består av lite bitmap grafikk (utenom hendene), at du kunne muligens gjort om dette til en gif animasjon. Det funker ikke alle typer browsere og heller ikke avhengig av om brukeren har flash installert.
 
Virker ikke her heller når jeg klikker på annonsen (IE7). Men når jeg åpner nettsted.no/images/banners/o245x350_3.swf, er ikke klikking noe problem. Så det er iallefall ikke selve Flash-fila som har problemer.

Ser at du inkluderer en javascript-fil som heter swfobject.js, men det virker som om denne ikke ligger på serveren -- noen sjanse for at det er det som er problemet?
 
Sist redigert av en moderator:

Christian

Medlem
Du mener at linken ikke virker? Eller var "nei" svaret på det siste spørsmålet? Hva er clicktag feil?

Jeg leste tittelen, klikket på linken og og glemte å lese tråden. Derfor var "nei" at linken ikke fungerte :)

Veldig mange av de flash-bannerne vi får inn er ikke klikkbare, og da er det stort sett alltid noe feil med clicktag på de, uten at jeg har noe kompetanse til å si hvordan clicktag skal være eller ikke være.
 

zapotek

Medlem
I all sin enkelhet skal jo koden være sånn:

<object width="350" height="245">
<param name="movie" value="images/banners/245x350_3.swf">
<embed src="images/banners/245x350_3.swf" width="350" height="245">
</embed>
</object>

Rart om det ikke funker egentlig.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp