Kjapp og trygg hosting for Wordpress

virtuelle hosts, ubuntu 9.10 server

Frodem

Medlem
Hei

Er litt usikker på om dette er korrekt forum å poste dette, men det finner jeg vel ut av.

Det jeg lurer på, hvordan skal jeg sette opp slik att jeg kan ha flere domener mot min ubuntu server? Virtual hosts?

Har funnet noen guider på nett, men er ikke trygg med linux, lengre enn å få i gang en linux server.

Frode
 

RipZ

Medlem
Et domenenav er ikke noe annet enn et "alias" for en IP-adresse. For å peke et domene mot din ubuntuserver (eller en hvilken som helst annen endeklient), må du finne ut IP-adressen til serveren og peke til den fra navnetjeneren som du har oppgitt hos din registrar.
 

Frodem

Medlem
Heisann

Jeg hadde jo tenkt att jeg skulle ha flere "webhotell" på kun min ene server, derfor lurte jeg litt på hvordan jeg kan sette opp domene1 og domene2 og domene3 og få den til å peke til hvert sitt området på serveren.

Evt se den andre tråden jeg har her ang xampp :)

Frode
 

RipZ

Medlem
Hei,

Har du installert xamp på ubuntu?

Jeg var selv fersk med å drifte webserver da jeg fikk ansvar fra jobben om å skaffe en dedikert server for videre drift av våre tjenester. Jeg valgte ubuntu fordi det skulle være en bra distro med et kjempebra community.

Og ubuntu har virkelig et skikkelig bra community. Om du søker på "ubuntu how to SØKEFRASE" får man alltid opp en guide. Jeg anbefaler deg å gjøre det med alt det du lurer på, og du vil garantert få et mye bedre svar enn du får her.

Lykke til!
 

Frodem

Medlem
Ubuntu kjører server edition 9.10 :)
Windows maskinen kjører xampp

Da evt å ha flere hosts på ubuntu, men har da også prøvet meg på win med xampp

Frode
 
Topp