Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Virus på forumet?

Har nettopp kommet hjem fra en ferie i Bulgaria. Var på et hotel med internettkafe (type putt-på-penger-og-surf). Jeg måtte selvsagt inn på webforumet, men jeg kom aldri så langt. Etter flere forsøk (via flere PC'er) gav jeg opp. Før siden ble skikkelig lastet, ble explorer avsluttet. Deretter kom det opp advarsler med rød skrift der ord som "virus" og "infected" var nevnt. Har jo ingen problemer med dette her hjemme, men vil likevel gjøre oppmerksom på saken!
 

Knut

Medlem
Prøvde å komme inn på forumet da jeg overnatta på Hanstholm Hotell i sommer. Da fikk jeg melding om at dette ikke kunne gjøres da det kunne finnes skadelige elementer på webområdet.
Edit: Skal sies at det fra hotell, internettcafeer osv såå er det vel ofte det popper opp forskjellige meldinger som man kan gi f i også. Tror neppe det er noe shit her.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Forumet pusher ut et program til folk uten antivirusprogram, som den prøver å innstallere av seg selv. Tenkte jeg skulle poste en post om det tidligere, men trodde det bare var pcen.

husker desverre ikke hva filen heter.
 

clinton4

Medlem
Jeg skulle faktisk også til å spørre om dette i går, men ble desverre avbrutt. Det ser ut som derom du besøker webforumet uten et godt antivirus program, så blir det automatisk innstallert et popup/spyware program som viser popup annonser fra sider som wixawin.com. Dette skjedde til og med på en pc hvor jeg har nyeste versjon av norman antivirus/brannmur installert. Jeg har sendt over en epost til wixawin med de url'ene som er brukt på popup vinuene og har bedt om å få opplyst hvilken partner disse tilhører. Jeg har også truet dem med politianmeldelse og klager til fo om de ikke gir meg disse opplysningene, så det blir spennende å se hvilken respons jeg får fra dem. Uansett, etter at jeg installerte AVG antivirus/brannmur på pcn, får jeg opp en advarsel når jeg prøver å gå inn på webforumet.
 

Deezire

Medlem
Jeg gjetter at det er folka som tok over bloggen som enda har det gøy. Sjekk alle filer, rettigheter o.l. Ta gjerne en hardkopi av databasen, slett alt innhold og kjør opp på ny!
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har opplevd at browseren crasher noen ganger om jeg har mange tabber åpne og skal åpne webforumet.
Det samme hender også innimellom på msn/live norge.

Jeg tror kanskje det kan være integreringen med openX uten at jeg skal si noe sikkert, men det var ihvertfall etter at du integrerte dette det begynte å skje.
 

Fredrik

Medlem
Ja det er noe som prøver å installere seg når man besøker siden. Jeg går også direkte inn i forumet. Filen heter et eller annet med Microsoft data access eller noe. Jeg installerte også AVG for bare et par dager siden men den sier ikke fra. Etter hvert ble jeg så jævla irritert på den der popen at jeg installerte driten. Her ikke merket noe etter det. Ikke noen forandringer i prosesser eller ytelse og heller ikke noe med brannmur osv når jeg sjekker det. Men jeg skjønner jo egentlig ikke noe av data eller internett uansett så det er godt mulig jeg tar fullstendig feil?
 

Knut

Medlem
Lot Eset vise varsler hos meg og da jeg gikk inn på forumet kom denne meldingen.
 

Vedlegg

  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    21,6 KB · Sett: 33
Topp