Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VISA/MasterCard betalingssystem i nettbutikk

KIA

Medlem
Skal bruker OpenCart som nettbutikkløsning, og VISA / MasterCard betaling. Det fins en extension for integrasjon som koster 450 kr. Men det ser ut at det ikke bare denne. For å sette opp extension må du ha en merchantId og en Token. Vet ikke hvor man får det. Har lest litt at man må gjøre noen avtaler med NETS/BBS og banken, og det ser ut at det har fastavgifter og etabeleringskosnaden, og godkjenningsfremgangsmåten tar 3 uker :confused::eek:

Vet noen mer om dette? Hva er "best practices" som fungerer og koster minst?
 

ptomter

Medlem
Jeg er forhandler av Nets og har egenutviklet integrasjon blant annet til Woocommerce og Magento.

For Nets Netaxept integrasjon så trenger du i tillegg til avtale med Nets avtale med en kortinnløser som Teller, Nordea ol.

I banken din trenger du bare en vanlig konto.

Nets er etableringskostnad + månedskostnad + fast transaksjonskostnad og i tillegg så er jo transaksjonskostnad til kortinnløser på et par prosent.

Slik som det er anbefalt og som de aller fleste har fra små firmaer til større (Norwegian som eksempel) Er at man har et kostnadsfri betalingsmetode eks visa eller faktura, og at eks. diners, mastercard osv. er det kortavgift på. Denne kortavgiften som for mine kunder tar 30 dekker inn samtlige kostnader til Nets og kortinnløser da det er skrekkelig mange som bruker Mastercard når de handler på nett fremfor Visa.

Det er forresten inntil 3 uker behandlingstid. Flaskehalsen ligger ikke hos Nets, men ligger som oftest i 3D secur verifikasjonsprossesen til Visa og Mastercard internasjonalt.

Både hos kortinnløser i norge Teller, Nordea osv, samt Nets ordner de sine ting ila. dagen så det som tar tid er utenfor deres rekkefølge men går inn i en automatisk kø.

For kunder har jeg lagt merke til at enkelte har fått alt godkjent ila. 3 dager mens andre har ventet 2 måneder.

Alternative løsninger hvis du er nyoppstarted kan jo være PayPal, selv om færre og færre bruker det også i Norske nettbutikker.
 

KIA

Medlem
Den høres tungvint ut. Fins det ikke andre integrasjonsmuligheter for kort(Visa/Mastercard) betaling? Hva er med Klarna? Er det mange folk som bruker Klarna her i Norge? Paypal har jeg satt opp, og den fungerer meget bra. Men jeg er usikker hvor mange bruker Paypal i Norge. Hvis ikke så mange, mister man en god del kunder.
 

rattata

Medlem
Den høres tungvint ut. Fins det ikke andre integrasjonsmuligheter for kort(Visa/Mastercard) betaling? Hva er med Klarna? Er det mange folk som bruker Klarna her i Norge? Paypal har jeg satt opp, og den fungerer meget bra. Men jeg er usikker hvor mange bruker Paypal i Norge. Hvis ikke så mange, mister man en god del kunder.

Klarna funker med kort, men da må du bruke løsningen som heter Klarna Checkout. Etablering koster ca. 7000.- kr.
 

i-net

Medlem
Å være gjerrig på betalingsmetoden er det siste man bør være egentlig da men..
Det handler tross alt om den aller aller viktigste biten i nettbutikken: få kunden.

Hadde derfor utvilsomt valgt Klarna checkout.
Billigere løsninger som har lavere konvertering kan fort være det som står i veien for at f.eks. kjøp av annonser blir lønnsomt. Hva gjør du da?
Jo, da er du nødt til å satse alt på å få kunder "gratis" via SEO.

Men SEO tar tid og er ikke gratis hvis du legger inn tiden man må jobbe med det.
Gratis SEO trafikk finnes ikke.

Har man planer om å drive noenlunde seriøst vil det lønne seg på sikt uansett å gå for den løsningen som konverterer best.

Bare mine tanker. Du bestemmer selv :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Har man planer om å drive noenlunde seriøst vil det lønne seg på sikt uansett å gå for den løsningen som konverterer best.

Helt klart, uansett pris faktisk.
Men vet vi hva som konverterer best? Jeg har ikke sett mange andre enn Klarna som sier det. Har snakket med en gammel traver (var med å starte komplett) som driver to svære butikker nå og Klarna checkout har ikke økt konverteringen der ifølge han.

Jeg har også nettbutikker med Klarna checkout og merker ikke særlig forskjell der heller.
 

theobast

New Member
Noen som har erfaring med Stripe? Det så interessant ut, men Norge er i noe de kaller "Private Beta"...?
 
Topp