Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Visa Norge

Ettords-domener i alle bransjer er lettere å selge enn et domene som er sammensatt av flere ord. Det er ikke så lett å "finne" disse, da de fleste er opptatt. Men, bare søk så kan du være heldig.

Ikke registrer domener som andre har rettigheter til. Slike domener kan du miste, og du må også betale gebyr til Norid (.no)

Domener med bindestrek er ikke attraktive å kjøpe og selge. Bør unngås.
Lykke til!
 

Bjrl

Medlem
Domener med bindestrek er ikke attraktive å kjøpe og selge. Bør unngås.

Har du noen idé om hvorfor det er slik? Bindestrek-domener trekker jo like bra organisk trafikk som domener uten bindestrek.

Har mer å gjøre med hvordan nettbrukerne mottar bindestreken, kanskje?

Men flere større nettsteder har jo bindestrek uten at det ser ut til å ha vesentlig negativ betydning. F.eks. Norsk-Tipping.no.
 
Ja, de fleste firmaer registrerer nok navnet sitt med bindestrek. Og noen bruker dette aktivt slik som norges-bank.no og norsk-tipping.no etc.

Men jeg tror at bindestreken for oss nordmenn er uvant - vi vil gjerne skrive ordene iett.
Skal jeg inn på Norges Bank så skriver jeg norgesbank.no, antakelig for at ord uten bindestrek er 1 tegn mindre. Vet ikke, men det er jo slik at ord med ferre bokstaver appellerer til oss.
 

Bjørnar

Gründer
Det har også litt med hvordan grammatiken vår er.

I for eksempel england er car thief to ord, mens i norge er det ett: biltyv. Derfor vil car-thief være mer fornuftig, enn bil-tyv er her.

Om jeg skrev car-thief riktig, aner jeg ikke, men dere ser poenget.
 
Topp