Noen som har en kode jeg kan bruke for å vise reklame om noen er på en side via en PC, men ikke viss de er på siden via mobiltelefon (for da vises siden fullscreen) ? Av en eller annen grunn trenger jeg dette på en html-side. Skulle jo selvsagt laget siden(e) som php -men gjør de om - om jeg må.
hmmm - nå er det jo mest artikler for å vise banner på mobil de skriver om , jeg skal altså ha det motsatte. Men det går sikkert ut på det samme ? Får teste litt da - viss ikke noen har en god kode allerede
Flere måte å gjøre det på. Du kan f.eks gjøre det med CSS... et eller annet slikt: @media only screen and (max-width: 767px) { (sett inn the du vil skjule her) { display: none; } }
Søk opp Media Query. Hvis du har en nyere versjon av Dreamweaver, så kan den faktisk lage en suveren mal for deg.
Fant en løsning med Jquery som virket. Kanskje tungvint men virker. <script type="text/javascript"> $(document).ready(function () { if (screen.width < 767) { $(".ad").hide(); } else { $(".ad").show(); } }); </script>
Håper du bruker jquery til mer enn det der... uansett, css ville vært kortere, og enklere (til å med fungert uten javascript) Kode: @media only screen and (max-width: 767px) { .ad { display: none !important; } }
Fikk den ikke til å virke, men så er jeg ganske fersk på css. slik er testfilen min: <html> <head> <style> @media only screen and (max-width: 767px) { .ad { display: none !important; } } </style> </head> <body> <div class="ad">Reklame<br><br></diV> Ikke reklame </body> </html>
Her kan du se ett fungerende eksempel (gjør sidevisningen mindre/større) https://jsfiddle.net/6cacbv6j/2/
Koden virket, xdex og jeg bruker den Den virket ikke på alle sidene, merkelig nok - men kan se ut som den ikke virker når resten av koden er via Iframe eller med mobilwrap som er 100%. Takk for hjelp!