Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vise hele innlegg på forsiden eller kun deler av den?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har aldri tidligere drevet en blogg e.l, men driver nå en nettside nå hvor poster/artikler er hovedinnholdet og oppdateres jevnlig. I dag legger jeg ut hele poster på nettsiden, uten å bruke "Les mer", men jeg lurer litt på hva dere gjør og hvorfor.

Burde jeg f.eks kun legge ut 1/3 av posten og deretter ha en "Les mer" knapp eller har ikke dette noe for seg?
 

picxx

Well-Known Member
Skift ut the_content med the_excerpt i single.php (gitt at det er wordpress du bruker)
 
Jeg ville brukt les mer funksjon, men om jeg hadde hatt muligheten ville jeg gjort om testen til noe annet en les mer, det vil gi søkemotorer mer informasjon enn om en link heter "les mer", det sier ingenting om innholdet til artikkelen.
 

picxx

Well-Known Member
Noe sier meg at du leste posten min litt fort der?

Spørsmålet var ikke hvordan jeg bruker "Les mer", men om det har noe for seg eller om jeg likegodt kan fortsette å vise hele poster på hovedsiden.

"Les mer" og excerpt er ikke det samme.
Bruker du f.eks. en les mer knapp (som du setter inn i editoren) kapper du også rss feedene. Ved å bruke exerpts vil du fortsatt vise hele postene i feeder, noe som jeg ser på som positivt da de fleste som abonnerer på feed gjør dette for å kunne lese hele poster/nyheter og slippe å gå til nettsiden.

Men, det var ikke det du ville ha svar på :)
Om det har noe for seg? Tja, litt av posten vil vises istedet for hele, så har du f.eks. annonsering inline i single.php vil det jo ha noe for seg.
 

picxx

Well-Known Member
Han tenker sikkert på duplicate content-faren.. Og jeg lurer egt. på det samme.

Ang. duplikat tror jeg det er mye likt den sore faren for å få for mange innlinker fra urelevante plasser. Den er ikke tilstede.
Søkemotorer vil vekte orginalinnhold høyere, men ingen blir straffet for å ha/presentere duplikatinhold. Dette ved å ha duplikatinnhold flere ganger på samme side (f.eks. forside, arkiv, tags, søk, kategori) tror jeg heller ikke spiller noen rolle, da dynamiske nettsider begynner å bli såpass helt normalt at dette er noe søkemotorer antakelig greier å hanskes med.
 
Topp