Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VPS for Begynnere?

Alligator

Medlem
Hei,

Jeg har grei erfaring med webhoteller. Disse har alt jeg trenger; en FTP-tilkobling, phpMyAdmin, og en oversiktlig statistikk over besokende.

Ulempen, som du vet, er at disse kan vaere ustabile til tider - saerlig om man har et forum med litt brukere.

Jeg vurderer VPS, men onsker ikke aa bruke lang tid paa aa laere cPanel etc.

* Hvilket webhotell er aa anbefale hvis man onsker god kapasitet? Jeg kan betale 100-200 kr/mnd.

* Er VPS enklere enn jeg frykter?
 

Alligator

Medlem
Om jeg kan stille et mer konkret spormsaal:

* Ville et One.com webhotell kunne drifte webforumet.no?

* Ville et Hostgator webhotell kunne drifte webforumet.no?

** Hvis, ja ville Hatching plan vaere tilstrekkelig? Hva med Baby Plan?
 

Nutz

Med lem
Hmm..
Er du heldig merker du ikke noen problemer med HG..
Men er du riktig uheldig med dine naboer du deler box med, så kan du og dine brukere lide under denne:
"Warning: mysql_connect(): Too many connections in ...."
Trege spørringer hos naboer og/eller deg kan være drepen.
HG tillater 25 samtidige koplinger til database per cPanel-konto.
-Selv om du ikke bryter den grensen, så kan summen av alle på boksen trigge øvre grense totalt på boksen "max connections"..
 

Nutz

Med lem
..Glemte å si "Hatching" er ikke VPS, derfor er alle "ulempene" med delt server også gjeldende der..
Dette med "too many connections" og evt. timeouts på spørringer er generelle for delt server, mente ikke at det var et Hostgator-fenomen..

På en VPS, så er det kun din egen trafikk og evt. råtne skript som ødelegger for deg.
-Eller rett og slett har for stor trafikk..
 

Tonny Kluften

Administrator
Dette med "too many connections" på delt server er faktisk noe jeg aldri har opplevd hos seriøse webhoster. Jeg ville ikke ha tatt det med i betrakningen når jeg leier plass på delt server. Hvis det så skulle skje er det bare å oppgradere.
Hostgator overvåker sine servere og er det en konto som er i ferd med å belaste for mye så blir kontoen midlertidig tatt ned og kontoeier får beskjed om hva som forårsaket overbelastningen samt tips om hva han kan foreta seg for å det rette opp.

Det er aldri farlig å begynne med en "liten" konto, man kan alltids oppgradere og webhosten hjelper deg gratis med evt. flytting av filer osv.
 

Alligator

Medlem
Jeg prøve meg på VPS med Hostgator.

Må innrømme at WHM, cPanel og alt dette er ganske forvirrende føste gangen. Men etter en time på support chatten kom vi oss gjennom det :) Tror det så absolutt er verdt investeringen.
 
Topp