Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VPS hos ServeTheWorld

Adrian.

Medlem
Hei, tenkte jeg skulle anbefale ServeTheWorld, utrolig grei support, oppetid garanti og bra servere generelt.

Betalte 149 kr for en VPS med 4 GB RAM, 150 GB og 2 kjerner(E5-2630 v2) noe som er helt utrolig med tanke på norske priser. Dette er første gang jeg har kjøpt noe annet enn webhotell fra norske leverandører og er storfornøyd.

Servetheworld - Virtuell Privat Server

Anbefales på det sterkeste :cool:
 

cruzader

Medlem
Skitt det der var jo billig da. Hvordan er ServeTheWorld på support?
Er det ssd-disker?
Med mindre du må ha i norge finner du mye gode kampanjer på webhostingtalk etc.

Bestilte meg i forrige måned fra en velkjent host som skulle øke bruksgraden på et par nye clusters disse:
2stk
Kode:
- 2gb ram
- 2gb vswap ram
- 2stk ipv4
- 100gb ssd raid
- 3tb båndbredde gbit port
1stk
Kode:
- 4gb ram
- 4gb vswap ram
- 4stk ipv4
- 150gb ssd raid
- 4tb båndbredde gbit port

Totalt 184$ pr år (15,33$ pr måned).

Foretrekker du litt mer regnekraft kan du stikke innom hetzner sin auksjon hvor de legger inn oppsagte utleieservere som ikke er standardsortemang til "bud".
De synker 1euro i pris pr 24-72timer til noen leier de, altid haugevis av f.eks i7-920 24gb med hwraid samt gjerne ssd fra 350kr måneden.
Går du helt opp til 440kr måneden får du deg en i7-3770 med 32gb ram.
 
Sist redigert:

Adrian.

Medlem
Skitt det der var jo billig da. Hvordan er ServeTheWorld på support?
Er det ssd-disker?

Det er ikke SSD-disker, regner med det er vanlige SATA disker. De svarer aktivt mellom 09-16 regner jeg med, fikk VPSen min 9 om kvelden så de har vel kanskje staff tilgjengelig da også ;)


Ble litt skeptisk nå men kommer nok aldri til å handle domener med dem, har sett store sider siden 2005 blitt hostet av ServeTheWorld så tar sjansen uansett.

De er også veldig grei når det kommer til betaling, jeg valgte faktura og fikk beskjed om at jeg vil få en faktura i posten i løpet av 25 dager :)

EDIT: Ser du etter en annen veldig rimelig host med SSD så sjekk ut DigitalOcean, de er #1 når jeg trenger en VPS.
 
Sist redigert:

ptomter

Medlem
Mine erfaringer at kunder kommer til oss med følgende erfaringer. Bra i begynnelsen når ting fungerer. Overkommelig pris. Men elendig på support. Tror det selv er 3 år siden jeg sist var på siden deres. Jeg personlig vil nok aldri anbefale noen å bruke dem om dem fikk betalt, ihvertfall ikke hvis de ønsker support!
 

clinton4

Medlem
Min erfaring med Servetheworld er IKKE bra. Dårlig kundeservice og dårlige holdninger hos de ansatte.
 

cruzader

Medlem
Jeg har brukt de privat med dårlig erfaring på service/oppetid.
Forlot de til slutt når disken på noden jeg lå på døde og de ikke hadde verken raid eller backup.
Hadde naturligvis backup selv men gikk flere virkedager før jeg engang fikk satt opp webhotell på ny node, da hadde jeg allerede byttet host.

I jobbsammenheng "arvet" jeg en dedikert hos STW som raskt ble stående ubrukt siden jeg ikke stolte på STW til drifte noe live miljø men samtidig fikk ikke jeg si den opp siden de over meg hadde "bare gode erfaringer" med STW (de brukte selv aldri tjenester fra den boksen).

Sendte salg hos STW en forespørsel i går kveld om de kunne levere meg et par webhotell provisjonert over forskjellige c- eller helst b-nets uten noe svar enda.
En hel virkedag gått uten engang et autosvar at det er motatt er lenger svartid enn jeg har opplevd hos noen annen host uansett avdeling.

Det jeg evnt. kjøper hos de blir det antall 29kroners webhotell som de kan levere fra norge i forskjellige b/c-nets for linkbygging, så ikke noe kritisk i forhold til at det må være oppe 99,999%.
 

basicus

SEO Eggspert
Våre to dedikerte servere hos de tikker og går, og jeg har aldri hatt noe problem med supporten deres. De har stor skala på ting, så det går ikke alltid så fort med supporten, men det kan vi leve med, siden vi er fullt i stand til å restarte boksene uten deres hjelp om noe skjer i helga. Er det noe du trenger hjelp med hos de fort, er det Fredrik du skal snakke med. Han gjør det meste mens du er på tlf. med han.

Når det er sagt, så er ikke STW perfekte. Men, de er store og har overlevd lenge. Det er i hvertfall for oss viktig.
 

cruzader

Medlem
De har stor skala på ting, så det går ikke alltid så fort med supporten
Går da fint for "alle" andre hosts som har et par titalls eller hundre tusentalls servere og svare innen tja 10min for support og maks et par timer på sales uansett når på døgnet.

Sist jeg hadde kontakt med de fikk jeg litt 5mann som driver det på hobby feeling av svarene og tidene forventet.
 
Topp