Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webdesigner og evt. koder søkes. Godt betalt!

Hardway

Medlem
Mitt navn er Robert, og jeg søker en webdesigner/koder for update av min nåværende hjemmeside; Fitness Tomorrow - Velkommen .

Ser for meg en pris på mellom 20 og 60.000, hvor prisen må gjenspeiles i kvaliteten. Kvalitet koster, og jeg er villig til å betale hva det er verdt.

Siden fremstår nå som noe mørk, dyster og er ganske røff i stilen. Jeg har fra før av en fitnessblogg (Norges største treningsblogg - Http://Fitnessbloggen.no). Hjemmmesiden skal være litt "hardere" i uttrykket enn bloggen, men likevel reflektere noe av det jeg ønsker å uttrykke begge plassene;

* Health & Fitness
* Sunne oppskrifter
* Treningsvideoer
* Artikler basert på en hybrid av vitenskap og erfaring
* Tjenestene jeg tilbyr + betalingsløsning

For mer informasjon, ta gjerne kontakt via e-post robertoleh@hotmail.com, eller via dette forumet.

Ser fram til en produktiv diskusjon. Referanser er ingen nødvendighet, men da ønsker jeg først å se et par utkast. Har lett lenge, men blir sjeldent inspirert av de webdesignerne jeg har funnet på Google.

Jeg ønsker noe innovativt/nyskapende og delikat.
 

Hardway

Medlem
Har skrevet litt mer om jobben, for de som er interessert...


Url: Fitness Tomorrow - Velkommen

Tema for nettsiden: Health & Fitness. Det betyr ikke at nettsiden skal være for myk. Med H & F, så mener jeg at sunt kosthold, balansert med de viktigste næringsstoffene (frukt, grønnsaker, nøtter, sel- og olivenolje, kokosolje, avocado, magert kjøtt, fisk, egg, osv).

Med fitness-delen så sikter jeg primært til styrketrening som den mest aktuelle treningsformen. Her ønsker jeg ikke å bli assosisert med store bodybuildere, ei heller mødre på 40 år. Slanke mennesker (gutter som jenter) med en flott kropp – blir det riktige uttrykket.

Jeg ønsker å ha en meny m. Med blant annet følgende kategorier:
- Sunne oppskrifter på mat
- Treningsvideoer (denne delen er elendig på nåværende side)
- Artikler (basert på vitenskap og erfaring)
- Tjenestene jeg tilbyr + netaxept løsning. Her er det viktig å lage en delikat og attraktiv løsning.
- En link til bloggen. Pdd. ønsker jeg ikke denne implementert i hovedsiden som annet enn link, eller ved annonseplass (det må lages gode muligheter for vertikale og horisontale annonser).

Nettsiden må være SEO-optimalisert, og utviklet i forhold til at vi er i 2009. Ikke er jeg noen ekspert på koding, men jeg kjenner til folk som har bedt eksterne konsulenter gå over siden, og funnet ut at kodingen ikke er up to date. Jeg presiserer først som sist, at jeg mest sannsynlig vil bruke en ekstern konsulent for å gå over kodingen, slik at han ser at det ikke er noe copy/paste, med manglende SEO.
 

Hardway

Medlem
Har lagt med en liten beskrivelse av prosjektet.

Prosjekt: FitnessTomorrow.no
Oppgave: Design (eventuelt koding) av nettside / portal med nyeter, artikler, sunne oppskrifter på mat, treningsvideoer, mine tjenester ift personlig trening, kostholdsveiledning, m.m.
Målsetting: Jeg ønsker at nettsiden skal formidle salg av mine tjenester og kunnskapsformidling.
Målgruppe: Kvinner og menn i alderen 16-40, som er opptatt av sunn mat og trening.
Budskap/Innhold: Jeg ønsker å være en formidler av kunnskap om trening / kosthold, være en tilbyder av personlig trening av en unik kvalitet, samtidig som det skal være et ressurssenter (øvelsesguide/treningsvideoer, oppskrift på sunn mat, m.m)
Personlighet: Sprek, friske farger, ungdommelig, innovativ og nyskapende. En blanding av sunn mat og slanke/treningsmotiverte mennesker bør implementeres i designet.
Tema: Health & Fitness og Trening (spesielt styrketrening)
Media: Trafikken kommer primært fra Google, men også fra treningsforum, fitnessprat og iform.no – de 3 største sidene om trening i Norge.
Rammebetingelser: Mitt ønske er å ha nettsiden ferdigstilt innen oktober (om det lar seg gjøre). Budsjettet er i utgangspunktet 60.000, hvor kvalitet må gjenspeiles i prisen, og vica verca.
Nettsider med et pent uttrykk
Synes det er vanskelig å finne sider som appelerer til meg, i og med at vi i Norge ikke i dag har slike nettsider. En kompis av meg (med for lite tid) lager utrolig mye fine nettsider, etter mening mening;
meller designbyrå - De er konstrastfylte, det er brukt sterke farger, oppdelingen og strukturen er spennende, m.m

Ser for meg en vannrett meny bestående av kategoriene nedenfor. Ovenfor menyen trenger jeg en spennende header som beskriver hva nettsiden handler om.

Ønsker i utgangspunktet at jeg skriver med svart skrift på hvitbakgrunn, men bortsett fra det, står du/dere ganske fritt i valg av fargekombinasjoner. Andre pene nettsider er bl.a
Oppdag Troms , Pir II Arkitektkontor AS , Hjem - Arbeiderpartiet



SELVE MEYEN: Søkfunksjon (ligger ikke på menyen)
Ønsker å ha en godt utviklet søkfunksjon for nettsiden. Her skal man ha mulighet til å søke på hver enkelt kategori, eller velge helge siden.

1.Nyheter / Portal (ingen underkategorier, men ønsker en arkivfunksjon)
Her ser jeg for meg at de siste 3 innleggene ligger frem, 3 siste artikler fra bloggen min (Fitnessbloggen.no), den siste oppskriften på sunn mat, og den siste treningsvideoen. Må ha et slags system at det første bildet jeg bruker i artikkelen/videoen/oppskriften/bloggartikkelen også kommer med på hovedsiden. I tillegg ser jeg for meg en vannrettet meny med en stilig header over. Vil også ha en rubrikk slik at folk kan melde seg på nyhetsbrev som ligger her.

2.Tjenester (underkategorier: Kundeskjema; Referanser, Tjenester/Pris)
Her ser jeg også for meg at vi har med en betalingsløsning (netaxept), slik at kundene enkelt kan bli opplyst om hver enkelt tjeneste, pris, og en direkte link til betaling for den aktuelle tjenesten (visa/mastercard). I utgangspunktet tror jeg det vil være tungvint med noe handlekurvsystem.

3.Artikler (underkategorier: Trening, Kosthold)
Her ønsker jeg en arkivfunksjon, slik at man kan bla i gamle artikler. Hver underside bør reflektere at man har valgt enten kosthold eller trening.

4.Sunn mat
Her ønsker jeg en arkivfunksjon. Oppsettet kan ligne litt på det som er under Artikler, bortsett fra at man her har et design som reflekterer oppskrifter. Bildet for hver enkelt matrett bør også være større. Kanskje skal brukerne kunne ha muligheten til å gi poeng fra 1-6 på maten? Bare en enkel sak, uten de store finessene.

5.Video (underkategorier: Øvelsesguide, treningsvideoer)
Øvelsesguiden er sentral for siden, og bør være oversiktlig. Når man først har valgt en spesiell øvelse, ser jeg for meg at man har en player (f.eks youtube), og at playeren legger seg til venstre, mens jeg kan ha en beskrivelse av øvelsen til høyre (med tekst og forklaring). Under treningsvideoer behøves det en arkivfunksjon, men selve øvelsesguiden skal være en oppramsing av muskelgrupper og ulike gode øvelser.

6.Blogg
Her ser jeg for meg 2 mulige løsninger. Enten at min egen blogg (Fitnessbloggen) har en slags kul rss-feed med artikler og bilde, eller at jeg kan legge til ulike blogger om trening og kosthold, og ha en slags stor rss-feed, hvor siste innlegg i X antall blogger kommer frem. Et tredje og kjedeligere alternativ er rett og slett en link til min egen blogg.

7.Om oss
Denne skal introdusere meg selv. Her skal jeg ha muligheten til å legge ut bilder, video, en oversikltig CV (uten at den skal være kjedelig), og litt om mine tanker / filosofi.

8.Kontakt: En plain kontaktside med bilde, tekst.
 
Topp