Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webdesigner til Fitnessbloggen.no

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg føler jeg må presisere at dette er snakk om en blogg som ligger på blogg.no, som selvsagt vil redusere "mulighetene" for å tilpasse design og funksjoner til brukerens ønsker. Så anbefaler at de som leverer inn anbud på dette oppdraget oppretter en blogg.no-blogg og gjør seg kjent med systemet.

Det er faktisk et innmari irriterende system å jobbe med, for å si det forsiktig.
 

Hardway

Medlem
Det er pdd. en utrolig drlig idé. Jf google analytics får jeg mye gratis ved at jeg er på topplisten. Mange som finner meg via blogg.no . Wordpress er en løsning som er verdt å se nærmere på, når bloggen er stor nok til å melke seg selv.

Når det gjelder blogg.no , så har jeg hørt fra mang et fold at man kan gjøre ganske mye med design og funksjonalitet.

F.eks dette ✫ Richard Andersen ✫ minne jo ikke spesielt mye på blogg.no utformingen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er pdd. en utrolig drlig idé. Jf google analytics får jeg mye gratis ved at jeg er på topplisten. Mange som finner meg via blogg.no . Wordpress er en løsning som er verdt å se nærmere på, når bloggen er stor nok til å melke seg selv.

Ved å ligge på blogg.no har du muligheten til å treffe det segmentet i markedet som vi kan definiere som "fjortisjenter" direkte. Det er utvilsomt en fordel for de som retter seg inn mot denne gruppen.

Hvis du derimot IKKE henvender deg til denne gruppen, vil plasseringen av bloggen på blogg.no faktisk virke hemmende i den forstand at den vil virke useriøs siden den ligger blant alle motebloggene skrevet av jenter av begge kjønn.

Wordpress er forøvrig meget bra på SEO. Jeg vil faktisk si at WP er bedre på SEO enn blogg.no rett og slett fordi du kan gjøre mye mer med på en egen plattform sammenlignet med slike gratishostinggreier som blogg.no.

Når det gjelder blogg.no , så har jeg hørt fra mang et fold at man kan gjøre ganske mye med design og funksjonalitet.

Ja, man kan gjøre en del, men sammenlignet med en egen-hostet versjon av WP er jo blogg.no litt mer leketøy. Og systemet er jo et sant helv*** å jobbe med for oss som er vante med FTP og enkel redigering av filer.
 

zapotek

Medlem
Ser at du har en del trafikk Hardway, lar blogg.no deg beholde en del av annonseinntektene adsense genererer?
 

Hardway

Medlem
Ved å ligge på blogg.no har du muligheten til å treffe det segmentet i markedet som vi kan definiere som "fjortisjenter" direkte. Det er utvilsomt en fordel for de som retter seg inn mot denne gruppen.

Du mener "definere" ? Det viktigste virkemiddelet for hvilken målgruppe man treffer, er faktisk bloggens innhold. Så der lærte du tydeligvis noe nytt. Det viktigste for meg er antallet lesere. Som du kanskje (ja jeg mener kanskje) vet - så vil antallet lesere kunne gi deg makt i form av bedre rammevilkår.

Hvis du derimot IKKE henvender deg til denne gruppen, vil plasseringen av bloggen på blogg.no faktisk virke hemmende i den forstand at den vil virke useriøs siden den ligger blant alle motebloggene skrevet av jenter av begge kjønn.

Nå er du både kunnskapsløs og ignorant. Du får leve i troen om at bloggene blir tatt som useriøse når de ligger på blogg.no . Du har åpenbart ikke kjennskap til hvilke økonomiske gevinster høye lesertall vil kunne ha. You cant blame ignorance ??

Wordpress er forøvrig meget bra på SEO. Jeg vil faktisk si at WP er bedre på SEO enn blogg.no rett og slett fordi du kan gjøre mye mer med på en egen plattform sammenlignet med slike gratishostinggreier som blogg.no.

Selvsagt er wordpress bedre enn blogg.no . Det har jeg aldri benektet - men alt til sin tid. Det viktigste i denne omgangen er å etablere en leserkrets og styrke merkenavnet. Det er både etter min mening, og en god venn av meg (som forøvrig har master i markedsføring, og akkurat nå jobber med sin doktorgrad (waaaow!)) mening.

Ja, man kan gjøre en del, men sammenlignet med en egen-hostet versjon av WP er jo blogg.no litt mer leketøy. Og systemet er jo et sant helv*** å jobbe med for oss som er vante med FTP og enkel redigering av filer.

Det tviler jeg ikke et sekund på - men jeg evner selv å laste opp designet, så det er ikke noe problem. Det jeg ba om var et smoothere design til siden, ikke en avsporing om hvorvidt wordpress var bedre enn blogg.no .

Jeg spurte ikke om råd vedr. hvor man bør ha bloggen sin. Megleren mener også jeg skal selge huset, og det skjeønner jeg godt - alle vil tjene penger.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du mener "definere" ? Det viktigste virkemiddelet for hvilken målgruppe man treffer, er faktisk bloggens innhold. Så der lærte du tydeligvis noe nytt. Det viktigste for meg er antallet lesere. Som du kanskje (ja jeg mener kanskje) vet - så vil antallet lesere kunne gi deg makt i form av bedre rammevilkår.

bKlager skrivefeillen. Sånt kan skje den beste :)

Takk for at du lærte meg noe nytt forresten. Jeg skjønner jo nå, i all min enfoldighet, at jeg har vært på ville veier hele tiden - beklager det. Det er du som er bloggeren, det er du som sitter med kunnskapen. Jeg ante virkelig ikke at det er bloggens innhold som avgjør hvilken målgruppe man treffer.

Nå er du både kunnskapsløs og ignorant. Du får leve i troen om at bloggene blir tatt som useriøse når de ligger på blogg.no . Du har åpenbart ikke kjennskap til hvilke økonomiske gevinster høye lesertall vil kunne ha. You cant blame ignorance ??

Du har rett igjen. Jeg har null peiling på hvilke økonomiske gevinster høye lesertall kan ha. Men så har jo ikke jeg vært "inne" i blogging særlig lenge heller - så du får skrive denne kunnskapsløsheten på nybegynnerkontoen.

Jeg trodde bare, dumme meg, at plasseringen av bloggen kunne ha noe å si for troverdigheten. Altså at blogger som ligger hostet på VGBlogg ofte oppfattes som mindre troverdige enn de som ligger på forsiden til New York Times.

Men så feil kan man ta altså.

Selvsagt er wordpress bedre enn blogg.no . Det har jeg aldri benektet - men alt til sin tid. Det viktigste i denne omgangen er å etablere en leserkrets og styrke merkenavnet. Det er både etter min mening, og en god venn av meg (som forøvrig har master i markedsføring, og akkurat nå jobber med sin doktorgrad (waaaow!)) mening.

Det var ikke jeg som trakk opp Wordpress i debatten, men jeg svarte at Wordpress - rent teknisk - byr på en hel del flere muligheter enn gratisvarianten blogg.no.

Og jeg er selvsagt helt enig med din venn som har master i markedsføring. Man skal bøye seg for bedre hoder. Jeg har jo selv bare snue 60 studiepoeng i markedsføring - og enda fra høyskole (!!!) Can you belive it?

Jeg spurte ikke om råd vedr. hvor man bør ha bloggen sin. Megleren mener også jeg skal selge huset, og det skjeønner jeg godt - alle vil tjene penger.

Jeg var ikke interessert i oppdraget, så jeg pratet definitivt ikke for å berike meg selv - men jeg gjorde eventuelle utviklere oppmerksomme på at blogg.no ikke er det mest brukervennlige å utvikle løsninger for. Det er ikke så mange som vet det av nybegynnerne.

Og her på WF får du ofte råd om ting du ikke har bedt om :) Det er fordi vi er så hjelpsomme. And that's a good thing.
 

zapotek

Medlem
hehe Peter, hva hadde du ventet? Bloggen heter tross alt "Bedreviterens Blogg". Say no more!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Trenger redesign , samt noen buttons til Http://Fitnessbloggen.no

Betaler godt.

Jeg bare lurer egentlig, men hva mener du med "betaler godt"?
Jeg lurer på hvor mye dette kan være, sånn ca? 100 kr? 1000 kr? 10.000 kr? 100.000 kr?

Det kan sikkert være grei informasjon å få med uansett, tenker jeg. Du vil sikkert øke antallet interessenter kraftig hvis du sier hva du legger i "betaler godt".
 
Når noen skriver "betaler godt" så ser jeg ikke for meg 100 eller 1000 i alle fall. Minimum 20+ ser jeg for meg. Så kan men heller diskutere om det er godt betalt. Ellers forøvrig enig med peterandrej, hadde nok vært bedre om budsjett var opplyst.
 

Hardway

Medlem
hehe Peter, hva hadde du ventet? Bloggen heter tross alt "Bedreviterens Blogg". Say no more!

Det at folk med høy faglig kompetanse (ernæringsfysiologer og leger) debatterer på bloggen, er kanskje en liten indikator på hvor seriøst jeg blir tatt?

Den underliggende humoren er du kanskje ikke oppegående nok til å forstå - men det er kanskje ikke like lett å trekke paraleller.

"Betaler godt" avhenger jo helt åpenbart av arbeidet. Både mengde (hva blir gjort og til hvilken kvalitet). Referanser og erfaring spiller jo også inn på pris.

Jeg betaler ikke det samme til apt.no og freelancere :)

Og Peterandrej; hadde du vært mindre arrogant da du svarte de første gangene, så hadde jeg sikkert vært hyggelig tilbake også.

Det er ikke noe poeng i å gå over til wordpress bare for å gjøre det. Man bør både ha en idé om verdiskapning, i tillegg til at leserkretsen er av en viss størrelse. Gitt at man ikke vil hive penger utav vinduet.
 

Hardway

Medlem
Når noen skriver "betaler godt" så ser jeg ikke for meg 100 eller 1000 i alle fall. Minimum 20+ ser jeg for meg. Så kan men heller diskutere om det er godt betalt. Ellers forøvrig enig med peterandrej, hadde nok vært bedre om budsjett var opplyst.

20.000 for et design på en blogg? Jeg har arbeidet med en del profilerte designere - men ingen som forlanger 20.000 for buttons og logo.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da anbefaler jeg at du legger denne tråden død og går for en av disse profilerte designerene. Du har fisket en stund nå, mens ser ikke ut til å ville dra inn noe fangst.
 
Topp