Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webforumet hacket?

clinton4

Medlem
Er det bare forsiden av WF som er hacket, eller er forum delen også berørt?

attachment.php
 

Vedlegg

  • hack.jpg
    hack.jpg
    84,4 KB · Sett: 100

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nei men i alle dager... Kommer du her og klager på markedsføringen av mitt nye firma? :D

Jeg har ikke lagt merke til noe spesielt med forumet, og har vært temmelig mye online her de siste dagene..., men la dog akkurat merke til at det er Wordpress som er hacket her... En flott blogg webforumet har fått nå altså :D
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Whoops!
Får håpe Kenneth fikser dette ganske snart.
Som atle sier er det her wordpress som har blitt hacket.
Om du går inn på bloggen er den...borte, så en trenger ikke bekymre seg for at selve forumet er hacket.

Ellers ser det jo ut som om dette er en "snill" hacker, så vil nok ikke tro det er fare for at det er gjort for vinnings skyld.
 

peterandrej

pensjonert moderator
jo. det er bare wp som er hacket. derav den rare forsiden. ser ut som kenneth har brukt en god gammeldags iframe der.

han fikser det nok asap.
 

altforbra

Medlem
Det som er skummelt med slike ting, er at det kan godt hende det ligger en bakdør i en av php filene dine akkurat nå.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Heh, der tror jeg jammen rep'en spratt opp fra to til tre bobler :)

Den bloggen til kompisen min ligger også hos domeneshop, så samme fremgangsmåte bør vel funke for å sikre skikkelig her også. Det jeg gjorde var å fjerne all skrivetilgang på wp-config.php, samt å fjerne linjene med databaseinfo, og legge disse i en ekstern fil, som jeg la utenfor www-mappa, og så inkluderer den i wp-config.php.

Hvordan man bare kan lese en php-fil uten å kjøre den skjønner ikke jeg, men hvis han da skulle klare å lese den uten å kjøre den, så ligger ihvertfall ikke databaseinfoen der. Og prøver man å kjøre den, så får man jo bare en feilmelding.

Altforbra: Nah, han sier jo at han har erstatta alle filene, og når akkurat det samme skjedde med bloggen til kompisen min, så var det bare wp-config.php som var rørt (jeg sjekka, og lasta opp alt på nytt for å være sikker).
 
Topp