Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webforumet.no vurderer solgt

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

De neste 2 årene fremover kommer jeg til å ha meget lite tid til Norsk nettaktivitet, i tillegg til kundekontrakter jeg allerede har som strekker seg over lengre perioder. Etter disse 2 årene har jeg forhåpentligvis mer enn nok å gjøre her i Australia, og vil med det ikke ha noe særlig tid til WF da heller. For å si det rett ut, så vil jeg ha mindre og mindre aktivitet i Norge i det heletatt, da jeg ser for meg å bli boende i Australia permanent.

Forumet:
- 571 aktive registerte medlemmer
- 4.000 opprette tråder
- 35.000 innlegg
- 1-5 nye medlemmer hver dag
- 60-90 nye innlegg hver dag

50% av trafikken kommer fra søkemotorene, 27% fra andre kilder og 23% er direkte. Webforumet har en enorm SEO effekt, til tross for at det er null pagerank. Stort sett alt som blir skrevet om i forumet blir bra synlig i søkemotorene i løpet av kort tid.

De siste 30 dager har det vært 19.607 besøk, 122.000 sidevisninger, 6.25 sidevisninger per bruker og en bounce rate på 36%.

Webforumet har ikke noe enormt med trafikk, da det er en liten nisje i Norge. Da jeg ikke har annonser på Webforumet har jeg heller ikke noe oversikt over inntektspotensialet.

Potensialet med WF er jo selvfølgelig også stort. Mine egne planer var å bygge videre på en portal å legge mer fokus på områdene utenfor selve forumet, som bloggen og mer artikkelskriving. Jeg hadde også planlagt å kjøre en større årlig event, samt mindre sosiale events (ala SEO-pilsen), men dette blir for vanskelig å arrangere fra Australia.

Webforumet har også vært flott for networking for min del. Jeg har fått en rekke kontakter, både på og av internett. Flere av disse bruker jeg som samarbeidspartnere (design og utvikling) i diverse prosjekter i dag.

Jeg har ingen bestemte priser, men er ikke villig til å selge for en tusenlapp, så om du ikke er klar til å by et femsifret beløp er det liten vits at du tar kontakt. Jeg kunne tenke meg at en gruppe eller firma tar over, men om ingen vekker interessen er jeg også villig til å selge til en privatperson/enmannsforetak.

Ta kontakt på PM eller kenneth@dreyermedia.no om du har noen spørsmål!
 

Gaasehud

Medlem
Huff, jaja. Trist at du selger, men får håper noen flinke folk overtar da. Må bare skyte inn at jeg synes du bør få en skikkelig pris for WF - det er et utrolig bra forum, med flinke folk og ja, den SEO-effekten er nesten bortimot mistenkelig. ;)

Lykke til! :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Foreslår at noen av oss går "sammen" og kjøper WF. Vi er flere her med kompetanser som utfyller hverandre. Jeg er (ganske) sterk på "noen" deler, men har ikke kompetanse på serverdrift. Andre har motsatt kompetanse.

Hvis noen her (kanskje brukernavn pluss noen andre?) ønsker å gå inn på en avtale med felles overtakelse, så ta kontakt med meg på PM - så tar vi det derfra.

Jeg kan eks. bidra med:
- utvikling av "bloggedelen"
- markedsføring
- videreutvikling av WFs "undersider" (verktøy, etc)
- design
 

flamingo

Medlem
Skulle til å foreslå det samme, men du kom meg i forkjøpet gitt ;) At noen av de allerede eksisterende medlemmene hadde gått sammen hadde vel vært det beste.

Da vil vi vel også "risikere" å beholde webforumet.no slik som det fungerer i dag, med noen endringer til det positive da selvfølgelig. Skal ikke se bort i fra at jeg kunne være interessert i å være med på en slik løsning :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kenneth: You don't need to see our identification. Just continue with wf. Move along!
Nå har jeg ikke trent mine jedi-evner stort i det siste, men det var vel kanskje verdt det å prøve? :p

Det er nok litt trist hvis noen skal tjene inn et 5-sifret beløp her. Det blir nok forsøkt på den kjente måten, men det blir som å selge en bruktbil til en bruktbilforhandler.
Jeg føler det litt slik at argumentet er at du selger litt av meg til meg selv..

Samtidig skjønner jeg situasjonen litt også. Hvor mange timers arbeid er det å holde wf i luften i uken?
 
Litt arbeid å holde det i gang, pluss at han jo har investert både tid, penger og krefter på å starte opp forumet. Klart man kan og bør få betalt for det.

Liker forøvrig ideen til peteandrej - er interessert i å være med på noe slikt - må bare se på kostnadene og slikt først.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det har vært mye arbeid å bygge forumet, men nå ser veksten ut til å gå på autopilot. Det ligger ingenting i markedsføring, men nye brukere kommer da fortsatt til hver dag (selv om ikke alle blir aktive medlemmer). Det er overraskende mange som velger å være passive medlemmer.

Flere eiere er selvfølgelig en mulighet, og da kunne jeg kanskje tenke meg å fortsette å selv være med også. Jeg vil gjerne fortsette å skrive artikler om SEO, internettmarkedsføring og andre temaer som jeg jobber med til daglig, men den tekniske biten ved webforumet.no, presset til å levere en bedre blogg- og forumløsning er rett og slett ting jeg ikke har tid til.

Webforumet har jo kostet meg endel. Egen server, lisenser på software, backup, utvikling av verktøy og design. For å ikke glemme tiden som har gått til vedlikehold av software som driver nettsiden, samt de endeløse kveldene med å teste løsninger og debugge. Til slutt har vi jo innholdet jeg har produsert, men her er jeg jo ikke alene!
 

Dre_C

Medlem
Ser ikke ut som det er mange som er villige til å satse et femsiffret beløp på et forum uten noen særlig inntjening.

Hva om eksistrende medlemmer donerer litt penger til driften slik at det kan være aktuelt for deg å drive forumet videre? Jeg ser nytten av et godt drevet og seriøst webforum og for min del så kunne jeg donert litt hvis flere blir med på denne tanken.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det hjelper egentlig lite om 5-6 personer donerer en hundrelapp i maaneden hver. Det er fortsatt bare smaapenger. Jeg kunne tenke meg aa lage et skikkelig system, med et medlemssystem som gaar igjen over hele siden. Har lekt med tanken paa aa konvertere over til Expression Engine (EE), faar aa faa alt til aa henge sammen.. men prislappen blir veldig hoy om jeg skal sette bort arbeidet og det er lite hjelp aa faa fra forummedlemmene..

Mine planer var:

1. Bygge et forum, en blogg (med magasin look), en verktoey database og et artikkel arkiv.
2. Faa alt til aa synkronisere og dele opp i brukergrupper (bare medlemmer faar tilgang til mye av innholdet og verktoyene).
3 Alt under samme design.
4. Diverse andre smaafunksjoner som: rating av webhoster, freelance register/oppslagstavle, dynamisk oversikt over affiliateselskaper og deres programmer og diverse andre smaafunksjoner (PS: Disse ville vaert prioritert til slutt).

Designet i seg selv er en 10.000 kroners jobb. Punkt 1 og 2 vet jeg ikke hva ville kostet, men ser for meg at det ville vaert dyrt om ingen er villig til aa donere litt tid (eventuelt gi en veldig billig quote).

Har ogsaa vaert i kontakt med SEOmoz og det er muligheter for aa linke Linkscape opp mot webforumet, slik at brukere gjennom WF kan bestille egne rapporter og lignende, som er tilpasset mer det norske miljoet. Dette vil ogsaa vaere en krevende prosess.

Det er gode muligheter for Webforumet, men jeg har rett og slett ikke tid til aa gjoere alt selv, eller ta regningen for at andre skal gjoere det. Og et par donasjoner i mnd hjelper lite. Om noen er villig til aa donere stoerre donasjoner (Niclas paa forumet donerte 1000 kroner til oppstart av forumet faktisk!!), saa er det bare aa kontakte meg, saa kan vi diskutere fordeler!
 

Gaasehud

Medlem
En fugl satt og sang (tweeet, tweeeet) ;) om at WF til slutt ble solgt, men har ikke hørt noe om hvem som kjøpte det eller om dealen noen medlemmer snakket om ble noe av? :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp