Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webforumet PR 3!

Ståle

Medlem
Pokker da, viste jeg skulle solgt den ene siden min før den oppdateringen her.

Fra PR 5 til PR 3. Hmm. Spørs om de har klart å finne ut hva som er betalt lenker og ikke.

Ellers så er alle andre sidene mine ned eller uendret. Kun èn som har gått fra ingen verdi til 3.

Må vel følge rådene til mange etterhvert å droppe å bry seg om PR. Rangerer forøvrig bedre enn noen gang på hoved keyword hos Google. Så for de som enda ikke har fått det med seg PR og SERP har lite til felles. :D

Men, høy PR kan virkelig få opp prisen når du skal selge en side.

(Litt OT: Får PR 3 på WF jeg også)
 
Forstår lite av PR

Jeg har et nettsted (fiskeri.no) som har vært drevet i 6-7 år, og en haug med nettsteder/blogger/forum i inn- og utland har hatt lenker til det i årevis. Besøkstallet er også godt sett i forhold til nisjen det omfatter. Vel, fortsatt PR4?? Så har jeg et annet nettsted (webinntekt.com) som jeg snekret sammen i løpet av noen uker i sommer. Dårlig besøkt og få lenker. Det har også PR4?? Mine erfaringer med nettsider og PR gjør det vanskelig å forstå hva som er avgjørende for hvilken PR man får.
 

Ståle

Medlem
Synkende PR er da ikke noe å bekymre seg for. Synkende antall besøkende derimot er bekymringsverdig.

Så sant, så sant! :)

Men, for de som tjener bra på å selge linker så har PR vært ganske veiledende for hvor mye man tok seg betalt.
 

Andersen

Member
Absolutt, PR er en pekepinn, men skal heller ikke tas altfor seriøst men at det har ingen ting å si er å ta godt i hehe
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Fem av bloggene mine har endret seg -1 i PR. Ingen har økt.

Det er vel på grunn av alle de fæle, fæle linkene som onkel G har utstedt fatwa på.

Ja, ja.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Mange overdriver voldsomt dette med pagerank og sånne greier. Enkelte tror at ligger man på topp100 i technorati så får man millioner av besøk.

Vel, jeg har pagerank 6 på min blogg. Betyr ikke all verdens, annet enn at jeg selvsagt uten videre blir innlemmet i all verdens affiliate- og advertisingprogrammer hvis jeg ønsker det. Her har pageranken noe å si. Pris på annonser fastsettes av flere ting, som rss-subscribers, og pagerank er inne i dette.

Ellers, ingen betydning egentlig. Annet enn hvis man er veldig nerdete da og skal skryte til kompiser.

Og å ligge på technorati-toppen er heller ikke noe voldsomt. Jeg lå et par måneder på 22. plass i technorati topp100 liste. Betød noen titalls besøkende daglig. Lite å juble for. Men, jeg ble feilaktig "mistolket" som en av verdens beste bloggere fordi jeg lå der, så ble nevnt i spanske aviser og whatnot.

Ellers, technorati rank? Ingenting å si.

Det som teller er hvor mange besøkende en side har, og ikke minst - hvor mye penger man klarer å presse ut av dem. Og besøk kan man skaffe seg fra så mange kilder at det ikke finnes tall for å nevne dem alle.

Begynn med social bookmarking hvis du har en engelsk side. Da stiger Alexa-ranken. Har den noe å si da?

Nei... men man kan få bedre priser på annonsene sine (kanskje..)

Summa summarum: drit i pagerank. Konsentrer deg om å lage en bedre side for leserne, og ikke for søkemotorene!
 

basicus

SEO Eggspert
Mange overdriver voldsomt dette med pagerank og sånne greier. Enkelte tror at ligger man på topp100 i technorati så får man millioner av besøk.

Vel, jeg har pagerank 6 på min blogg. Betyr ikke all verdens, annet enn at jeg selvsagt uten videre blir innlemmet i all verdens affiliate- og advertisingprogrammer hvis jeg ønsker det. Her har pageranken noe å si. Pris på annonser fastsettes av flere ting, som rss-subscribers, og pagerank er inne i dette.

Ellers, ingen betydning egentlig. Annet enn hvis man er veldig nerdete da og skal skryte til kompiser.

Og å ligge på technorati-toppen er heller ikke noe voldsomt. Jeg lå et par måneder på 22. plass i technorati topp100 liste. Betød noen titalls besøkende daglig. Lite å juble for. Men, jeg ble feilaktig "mistolket" som en av verdens beste bloggere fordi jeg lå der, så ble nevnt i spanske aviser og whatnot.

Ellers, technorati rank? Ingenting å si.

Det som teller er hvor mange besøkende en side har, og ikke minst - hvor mye penger man klarer å presse ut av dem. Og besøk kan man skaffe seg fra så mange kilder at det ikke finnes tall for å nevne dem alle.

Begynn med social bookmarking hvis du har en engelsk side. Da stiger Alexa-ranken. Har den noe å si da?

Nei... men man kan få bedre priser på annonsene sine (kanskje..)

Summa summarum: drit i pagerank. Konsentrer deg om å lage en bedre side for leserne, og ikke for søkemotorene!

Amen. Du oppsummerer helt greit her syns jeg.
 
Topp