Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell,CMS / månedsavgift

Letitbe

Medlem
Hei,
jeg skal utvikle en ny nettside for en kunde (et forholdsvist stort firma).
Kunden har akseptert prisen for utviklingskostnaden, men ønsker bestemt å fortsette å benytte domeneshop som webhotell-leverandør (og dermed unngå den månedlige kostnaden for webhotell/CMS). Kunden har ingen forståelse for hvorfor han skal flytte over til nytt webhotell.

Jeg opererer vanligvis med to priser; én pris for utvikling av nettsiden og en månedlig pris for webhotell/CMS (fra NOK 200 til 400,- per mnd)

Har andre opplevd dette at kunden ikke ønsker å betale "månedlig leie"? Hvordan har dere løst dette? Hvilke "argumenter" bruker dere?

For meg er det selvsagt uaktuelt å benytte et annet webhotell enn det jeg kjenner beste til selv, også fordi jeg da kan forsikre meg om at alle deler av nettsiden kjører knirkefritt.

På forhånd takk for svar
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
På noen programmeringsjobber jeg har tatt, så sier jeg til kunden at de gjerne kan legge det hos meg. Da har jeg full tilgang til server, og kan hjelpe bedre hvis det er noe spesielt.

Men, jeg sier også at de kan legge det hvor de vil - bare det oppfyller X, Y og Z.

Er det slik at du viderefakturerer kunden for webhotellet, pluss litt for vedlikehold? Det kan bli vanskelig hvis det ikke er noe spesielt som tilsier at du må velge webhotell. Så lenge det oppfyller X og Y, så kan jo kunden legge det hvor han vil.

Kan du ikke bare overlate webhotell helt til kunden, og heller kalle det en avtale for vedlikehold og oppdatering av CMS (med X oppdaringer i måned)?
 

Tonny Kluften

Administrator
Kunden får rabatt på utviklingen hvis han inngår abonnement... ergo er prisen for utviklingskostnaden til kunden din den rabatterte prisen. Uten abonnement må han betale vanlig pris som da kan være den rabatterte prisen + 2 års abb. pris.

Men du har tydeligvis vært for sent ute med dette. Du kan jo ikke gi nye priser etter hvert.
 

Letitbe

Medlem
Det er faktisk første gang jeg har komme ut for denne problemstilling. Alle mine tidligere kunder kjører webhotell på min server.

Vi får nå se hva kunden ender opp med. Men kunder som ser for seg å benytte en webhotell-løsning på feks one.com, óg ikke er villig å betale månedsavgift for nettsiden gir ikke særlig lønnsomhet i lengden.. slik jeg ser det.
 
Topp