Kjapp og trygg hosting for Wordpress

webhotell for side som skal virke i afrika

weloveit

New Member
Skal drive en web side i Uganda og lure på hva web hotell en bør bruke noen tips??
Må ha hosting utforbi landet da det koster for mye, er ustabilt og ikke bra hosting i Uganda.
Skal ha wordpress side, med forum og blogg.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Var faktisk nettopp en kompis som spurte meg om tips til hosting til noe litt lignende, han holdt på med en internasjonalt retta konkuranse/kampanjeside/app for et firma, men hvis man gikk inn på den fra utlandet, så tima den ut. Fra norge, så funka det, den lå da hos domeneshop i utgangspunktet, så bytta de til en vps hos host1, og deretter har det funka flott
 

proisp

Medlem
Vil som Tonny også anbefale at du finner nærmeste stabile leverandør geografisk eller evt. hosting hvor som helst, men med bruk av CDN løsninger. Det siste nevnte er nok dyrere og bedre egnet dersom du skal dekke et større geografisk område enn Uganda :)
 

Ole Avranden

utvandret
Vil som Tonny også anbefale at du finner nærmeste stabile leverandør geografisk eller evt. hosting hvor som helst, men med bruk av CDN løsninger. Det siste nevnte er nok dyrere og bedre egnet dersom du skal dekke et større geografisk område enn Uganda :)

Dersom det velges en leverandør i f.eks Norge, hvor mye lenger lastetid vil det gi i praksis? (Hvis man tar utgangspunkt i en "standard" Wordpress-installasjon.) Er det snakk om teoretiske forskjeller, eller er det en ekstra tidsbruk som faktisk vil irritere?
 

proisp

Medlem
Jeg testet mot noen hoster i Sør-Afrika fra server i Oslo og det ligger på ca. 200ms. Til sammenligning ligger det på ca. 140ms til USA, og da kan det ofte virke som trege sider. Det har imidlertid mye å si om nettstedet er optimalisert og hvordan nettstedet laster (samt serveren nettsted ligger på). Jeg ville aldri plassert et nettsted så langt fra brukerne av nettstedet når du sannsynligvis finner en leverandør som fungerer i nærheten av brukerne.
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg testet mot noen hoster i Sør-Afrika fra server i Oslo og det ligger på ca. 200ms. Til sammenligning ligger det på ca. 140ms til USA, og da kan det ofte virke som trege sider. Det har imidlertid mye å si om nettstedet er optimalisert og hvordan nettstedet laster (samt serveren nettsted ligger på). Jeg ville aldri plassert et nettsted så langt fra brukerne av nettstedet når du sannsynligvis finner en leverandør som fungerer i nærheten av brukerne.

Hvordan tester dere lastetid? Og er 140 ms merkbart for vanlig surfing på en norsk nettside som ligger på en Hostgator server i USA?
Og så lenge man "optimaliserer" nettstedet har det egentlig noe praktisk betydning for "Ola nettsurfer" :confused: Personlig tviler jeg egentlig på det....
 

proisp

Medlem
Hvordan tester dere lastetid? Og er 140 ms merkbart for vanlig surfing på en norsk nettside som ligger på en Hostgator server i USA?
Og så lenge man "optimaliserer" nettstedet har det egentlig noe praktisk betydning for "Ola nettsurfer" :confused: Personlig tviler jeg egentlig på det....
Med 140ms mente jeg avstand via ping og ikke lastetid for side. Dersom man optimaliserer bra behøver ikke avstanden å bety så mye, men av erfaring kan jeg skrive under på at det ikke er mange som gjør det :)

Du kan også spørre deg hvorfor de største leverandørene plasserer sine datasentre strategisk rundt om i verden på forskjellige lokasjoner. Og hva skal man med CDN f.eks.?
 

Travellingman

Nettgrunder
Med 140ms mente jeg avstand via ping og ikke lastetid for side. Dersom man optimaliserer bra behøver ikke avstanden å bety så mye, men av erfaring kan jeg skrive under på at det ikke er mange som gjør det :)

Jepp, nettopp tror ikke det betyr noe som helst for en litt mindre nettside om den er hostet i California kontra Amsterdam ;)
 

proisp

Medlem
Jepp, nettopp tror ikke det betyr noe som helst for en litt mindre nettside om den er hostet i California kontra Amsterdam ;)

Ja, på en mindre side betyr det nok ikke mye :) Og med størrelse tenker jeg da antall elementer i HTML koden som bilder, css-filer mm.

Husk også at det er lang avstand fra Norge til evt. Sør-Afrika og at det sannsynligvis er større sannsynlighet for at ruting problemer kan oppstå - veldig sjeldent, men verdt å nevne :)
 

weloveit

New Member
Takk for alle svar, men noen som vet om en god tjeneste i sør afrika som er til å stole på?? men vis en hoste i fra sentral europa blir sida så sein i Uganda at google vil straffe sida?
 
Topp