Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell for utenlands webshop

neXon

Medlem
Skal lage en zen-cart webshop med Norsk, Svensk, Dansk, Engelsk og kanskje Tysk språk. Så jeg vil kanskje få litt mer trafikk en de andre Norske webshop'ene jeg har. Vil domeneshop takle dette, eller burde jeg velge noen andre? Skal ligge på .com domene
 

peterandrej

pensjonert moderator
domeneshop skal visst være ganske crap på webhotell har jeg hørt, men det er som kenneth sier ganske avhengig av hvor mye trafikk det er snakk om her.

forøvrig, noe off-topic - så er det sånn at kostnaden med å ha drøssevis av webhotell fort blir omtrent like stor som å bare samle alt på en dedikert server. så hvis du har mange webshops så ville jeg kanskje vurdert å samle alt på en egen server - fra for eksempel servetheworld (som jeg bruker). der får du dedikert fra 12,000 i året.

selv har jeg ganske krevende blogger som jeg måtte ha betalt ca 2000 kr i året for hoste på et webhotell. pr idag har jeg 4 slike blogger, og får sikkert snart noe flere, pluss at noen av kundene mine skal ha sidene sine på min server - så da blir kostnaden med en dedikert server ganske rimelig egentlig summa summarum.

noe å tenke på.
 

Deezire

Medlem
domeneshop skal visst være ganske crap på webhotell har jeg hørt, men det er som kenneth sier ganske avhengig av hvor mye trafikk det er snakk om her.

Nå må du slutte å ta ting ut av lufta - fordi det du påstår her henger ikke på greip. Domeneshop.no er kanskje den mest etablerte og beste provideren vi har i Norge. Reponstiden for en i utlandet kan strengt tatt ikke bli bedre enn med domeneshop, da de har gode routing-avtaler med store peering selskaper.

Har selv svært god erfaring med deres webhoteller, og de er lagt fra overfylte slik som alle andre providers. Det er også svært få som kan skifte med full redundans av alt utstyr, i to forskjellige datasentre.
 

picxx

Well-Known Member
Nå må du slutte å ta ting ut av lufta - fordi det du påstår her henger ikke på greip. Domeneshop.no er kanskje den mest etablerte og beste provideren vi har i Norge.

Da er norge på et bunnivå hva gjelder webhosting, for jeg er admin på 2 sider som bruker domeneshop som webhoster, og de har pinadø mere nedetid enn servage, og det sier ikke rent lite. Nei, de har ikke dedi servere, men begge betaler for den største pakken VPS konto hos domeneshop.

Så hvem som tar ting ut av lufta, det er jeg ikke helt sikker på her gitt...

edit: skal sies at det ikke har vært ekstemt med nedetid i 2008, men i 2007 var det ikke uvanlig med 12-24 timers nedetid uten noen som helst varsel fra support. Og det er vel gjerne historisk man bedømmer webhoster.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
"domeneshop skal visst være ganske crap på webhotell har jeg hørt, men det er som kenneth sier ganske avhengig av hvor mye trafikk det er snakk om her."

Nå må du slutte å ta ting ut av lufta - fordi det du påstår her henger ikke på greip. Domeneshop.no er kanskje den mest etablerte og beste provideren vi har i Norge. Reponstiden for en i utlandet kan strengt tatt ikke bli bedre enn med domeneshop, da de har gode routing-avtaler med store peering selskaper.

Unnskyld meg, har du noe sterkt imot meg - eller kan du ikke lese norsk? Jeg har HØRT at domeneshop er crap på dette, faktisk i flere tråder både her på WF og NWF. Ja, jeg påstår faktisk at jeg har HØRT (lest, hvis du vil være pinlig nøyaktig) dette.
 

Deezire

Medlem
Når du ser på den tekniske kompetansen til svært mange av WF og NWF sine brukere, så skulle det ikke forundre meg om dette heller er selvpåskylte problemer med dårlig skrevet kode og generell inkompetens.

Domeneshop.no leverer med en SLA på 99% oppetid. Det gir de rom for i overkant 3 dager nedetid iløpet av et år.
 

vidarlo

Apache-junkie
Må sei meg einig med Deezire her. Har kun positive opplevelser med domeneshop, og aldri merka nedetid i dei tre åra eg brukte dei til webhotell. Support var ekstremt god, og brukte faktisk tid på å skrive om script for meg, sjølv om eg kun hadde billigaste webhotellet... Det er jaggu ikkje alle hoster som hadde gjort!
 

picxx

Well-Known Member
Når du ser på den tekniske kompetansen til svært mange av WF og NWF sine brukere, så skulle det ikke forundre meg om dette heller er selvpåskylte problemer med dårlig skrevet kode og generell inkompetens.

Domeneshop.no leverer med en SLA på 99% oppetid. Det gir de rom for i overkant 3 dager nedetid iløpet av et år.

Hvilket SLA, SLE eller SLI de har er vel egentlig ikke så veldig intressant når det er ganske mange som sier at det er en betydelig nedetid om du hoster med dem.

Ett godt eksempel er jo at WF var nede betrakteliige tider enda det var hostet på domeneshop.
 
Sist redigert:

Deezire

Medlem
Hvis ikke Domeneshop.no sin SLA svarer til deres behov så velg noe annet, værre er det ikke. Selv om jeg ikke tror noen her faktisk har lest vilkårene dems. Jeg for min del velger domeneshop.no gang på gang, uavhengig av pris, fordi jeg får så fordømt god kundeservice hos dem.
 

peterandrej

pensjonert moderator
når jeg tenker etter så jobbet jeg med et par sider for noen kunder for en stund siden som hadde sidene på domeneshop. Husket jeg merket meg at ting gikk skrekkelig tregt da iallfall.

Men, kan jo være linjen min det var noe feil på selvsagt:)

Har aldri hatt noen sider der selv, men skal bøye meg for bedre viten - så hvis dere sier at domeneshop er knall så får jeg bare tro dere på det. Da har jeg hørt begge deler, altså at domeneshop er knall, og at domeneshop er crap.

Forøvrig gjentar jeg gjerne mitt råd om å samle alt av sider - vel og merke hvis man har mange - på en enkelt server og ikke hoste disse på et utall webhotels (som mange gjør). Og jeg oppfatter trådstarter dit at han har en del sider.
 

Deezire

Medlem
Forøvrig gjentar jeg gjerne mitt råd om å samle alt av sider - vel og merke hvis man har mange - på en enkelt server og ikke hoste disse på et utall webhotels (som mange gjør). Og jeg oppfatter trådstarter dit at han har en del sider.

Akkurat på dette punktet må jeg si meg helt enig med deg! Finnes ikke noe som er mer frustrerende enn å ha 20 forskjellige webhoteller av ymse kvalitet. Man trenger stregt tatt ikke å kunne så mye om drift så fremt sidene ikke er av litt størrelse.
 
Topp