Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell hos Domeneshop, domene hos f.eks. godaddy?

Egon

Medlem
Jeg har webhotell hos Domeneshop og er veldig fornøyd med det.

Har planer om å kjøpe ett nytt domene, som jeg skal bruke på mitt eksisterende webhotell. Jeg ser at GoDaddy selger det billigere enn domeneshop. Funker det greit å koble det videre til domeneshop? Eller vil siden bli tregere av at de ikke står "samme sted"?

Vil nytt-domene.com/eksempel/eksempel.php fungere når jeg viderekobler ett domene eller vil det kun bli nytt-domene.com som synes i addresselinja? (Slik var det "før i tiden" - så vidt jeg vet)
 

impel

Medlem
Det funker, og jeg vil absolutt anbefale å ha domene og webhotell fra to forskjellige leverandører. På den måten kan ikke Domeneshop "låse" deg fast hos dem, men du velger selv hvor du vil peke domenet ditt. Nå er vel Domeneshop ganske seriøse, men jeg har hørt flere historier om andre hoster som ikke vil frigi domenet når kunden vil flytte.

Når det gjelder valg av domeneleverandør, ville jeg holdt meg langt unna Godaddy. Selv bruker jeg Internet.bs til nesten alle mine domener, men har også god erfaring med Namecheap.com.

Endret: For å utdype litt:
Du legger inn hosten din sine navneservere i kontrollpanelet der du kjøper domenet (Godaddy, Namecheap el.l.). Dette er ofte ns1.dinhost.no og ns2.dinhost.no (usikker på hva Domeneshop bruker, men f.eks ns1.domeneshop.no osv). Deretter oppretter du også domenet hos hosten din, slik at hostens navneservere vet hvor de skal sende besøkende som kommer til ditt domene.
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
For noe tull. Domeneshop er så godt som gratis. Er ikke mer enn en hundrelapp i året. Jeg vet ikke hva din tid er verdt, men å ha 2 ulike leverandører, 2 å betale til, 2 ulike login-steder osv. er trolig svært liten gunstig på noe sett og vis.

MEN om du der i mot foreslår å ha domene hos DS, og webhotell hos noen andre - så skulle du fått min støtte.
 
Topp