Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell-levernadører man kan kjøre Magento på i Norge?

lifeform

Medlem
Hei,

Jeg er på utkikk etter en billig oppstart og webhotell for drift / uttesting om det er noe potensiale for å starte opp nettbutikk på 1-2 domener i Norge.

Lurer da på om dere har og kjenner til noen enkle webhotellleverandører som støtter oppsett og installasjon av Magento Commerce, www.magentocommerce.com - Community Edition ? Evt. i Nederland eller annet utland om de har støtte for dette der.

Uinteressant å betale 1000,- pr. mnd, om man kan teste dette ut for en mye billigere pris pr. mnd i starten.

Domeneshop har svart at de tror ikke de har støtte for dette for det krever: "wildcard DNS".
 

eplebiten

Medlem
Jeg har litt problemer med helt å forstå hva du er på leting etter. Slik jeg forstår det ønsker du å opprette et par nettbutikker på ett (eller to?) webhotell med Magento. Snakker vi her bare om en helt vanlig nettbutikk? Eller ønsker du å bruke den samme Magento-installasjonen for to forskjellige nettbutikker?
I tilfelle 1 skal de fleste webhoteller kunne benyttes til dette (ved å installere fra Softaculous eller Installatron). Om tilfelle 2 kan det være litt vanskeligere (husker ikke helt hvordan dette gjøres ettersom jeg ikke bruker Magento), men det skal ikke være så veldig vanskelig å gjennomføre.

Ut i fra det du har skrevet virker svaret til Domeneshop noe underlig, og derfor tror jeg at det mangler noe mer informasjon fra din side her for at vi skal kunne hjelpe deg.
 

lifeform

Medlem
Hei,

Jeg ønsker å lage en slik multiinstallasjon ja (alternativ 2) - med et felles lagersystem for alle produktene, for alle nettbutikkene våre.

Hadde vært mye billigere å kunne kjørt dette på en 2-3 webhotell, i stedet for å leie dedikert server som vi gjør i dag til kr. 800,- eks. mva pr. mnd

Visjonen er å begynne første med 1-2 nettbutikkonsepter og så kunne utvide med flere (nisje)butikker etterhvert.

Update: Domeneshop hadde ikke støtte for dette.
 

hvaer

Medlem
Hadde vært mye billigere å kunne kjørt dette på en 2-3 webhotell, i stedet for å leie dedikert server som vi gjør i dag til kr. 800,- eks. mva pr. mnd.

Du finner ingen som drifter webhotell, som er interessert i en person som bruker 2-3 rimelige pakker. Er man på dedikert, så kreves det ressurser, og du skal være flink til å sette opp server, om ikke dette vil stjele veldig mye ressurser fra andre som er på den delte serveren.

Men hva med VPS?
 

lifeform

Medlem
Er VPS et alternativ som vil fungere på dette, altså ?

Hva skiller dette fra vanlig webhotell og dedikert server? Har managed dedikert nå så jeg slipper styre med det tekniske. Har teknikere som skal sette opp disse butikkene, men vil helst ikke knytte meg til noe serviceavtale og hosting med de.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Er man på dedikert, så kreves det ressurser, og du skal være flink til å sette opp server, om ikke dette vil stjele veldig mye ressurser fra andre som er på den delte serveren.

Men hva med VPS?

Det er jo ikke noen automatikk i at man egentlig trenger så mye ressurser selv om man har en dedikert server. Jeg har f.ex. akkurat nå en kunde som ble overtalt til å ha en dedikert server av en litt overivrig IT-fyr de hadde tidligere. De har da hatt to nettsteder på den serveren, hvor begge har hatt noen titalls besøkende pr dag... Tror nok det er ganske mange som egentlig er i tilsvarende situasjoner.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Er VPS et alternativ som vil fungere på dette, altså ?

Hva skiller dette fra vanlig webhotell og dedikert server? Har managed dedikert nå så jeg slipper styre med det tekniske. Har teknikere som skal sette opp disse butikkene, men vil helst ikke knytte meg til noe serviceavtale og hosting med de.

Kan godt hende at en VPS holder fint, det kommer egentlig an på hvor mye besøk dere har i disse butikkene.
 

lifeform

Medlem
Kommer nok til å bli minst 100 hver dag ihvertfall.

Spørst jo også hvor aktive disse 100 kundene er ;-) men... Klarer oss nok med noen standard VPS-kontoer.

Så du sier altså at VPS er veien å gå her, og med mye av samme fleksibiliteten som en egen dedikert server?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
jeg ville nok ha satsa på vps ja, bruker du f.ex. cloud1.no (host1) er det også veldig enkelt å starte med en relativt liten og billig en, for så å øke minne og cpu hvis du skulle finne ut at du trenger det etterhvert.

Du skal et stykke opp i størrelse på VPS før det begynner å bli lønnsomt/meningsfylt å bytte til en dedikert, du kan også endre alt du vil av oppsett osv, akkurat som en dedikert
 

YngveB

Medlem
Vi i Trollweb har nordens største Magento driftsmiljø. Vi har dog minstepris på 990,- pr mnd på hosting. Dog du får bring fraktguide og NETS/dibs integrasjon gratis med. Ønsker du server utenfor Norge så er vel tyskland og holland et sted å starte hvor jeg veit de har dedikerte miljøer. Det finnes også noe i Sverige, Gøteborg om jeg ikke tar feil. Husker ikke navnet å dem i farta.

Lykke til! bra valg med Magento!;)
 

lifeform

Medlem
OK. Ser at 250 pr. mnd hvis vi i fremtiden skal ha opp mot 4-5 nisjebutikker, blir like dyrt som ha det slik vi har det nå, men får sjekke markedet både i Norge og utenlands om det finnes noen billigere enn dette.

Takk for Trollweb-presentasjon og info :)
 

YngveB

Medlem
Som TorsteinO sier du trenger bare 1 installasjon for å kjøre flere butikker i Magento. Bare sørge for at serveren(vpsen) din har støtte for evt moduler o.l . Magento er også en relativt kravstor plattform mtp hva du trenger av hardware og tuning på hostingen. Men om leverandør har erfaring og referanser er du vel relativt safe. Ellers kan du jo alltids bytte. Det er vel noe av de fordelen med Magento;)
 
Topp