Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell og mail for firma

- Poster den her i håp om å få noe konkret svar! :)

Jeg har IT ansvaret for et lite selskap med 10 ansatte. Jeg har nå også fått ansvaret for web.

Det er slik at webhotell/domene leverandøren dems ikke tilbyr mer lagringsplass enn 4GB. Og jeg har fått tilbakemelding om at det fylles opp veldig fort, pga. mail.

Webhotellets diskplass fordelingen er slik på 4 GB: ca 250 MB for nettside og 3500 MB for webmail. Det er litt lagringsplass igjen som kommer til å fylles opp ganske fort av mail.

Slik dere ser er det mailen som bruker mest av lagringsplassen.

Det er også behov for delt kalender mellom ansatte, det må være stabilt webhotell med veldig god oppetid, og bandwich som takler besøkende og mail-tilgang (POP/IMAP).
Og hadde også vært fint å ha tillegstjenester som å kunne dele epost-mapper mellom ansatte, CRM, men det er ikke et krav.

Hva slags mail-løsning og webhotell leverandør anbefaler dere for selskapet?
 

zapotek

Medlem
Webhotellets diskplass fordelingen er slik på 4 GB: ca 250 MB for nettside og 3500 MB for webmail. Det er litt lagringsplass igjen som kommer til å fylles opp ganske fort av mail.

Enda enklere: Hva med å slette noen av de gamle epostene?!??! 3500 MB? Må jo være ørten store vedlegg liggende der siden det tar så mye plass.
 
Ja, det har vært slik dem gjorde det før. Men innenfor den bransjen så kommer de til å ha store vedlegg i mailene pga. noen dokumenttyper. Og det er flere kontoer som har mange mail med store vedlegg.
 
Tja, hvorfor ikke bruke google apps? da får du gmail-interfacen og googles mailservere som MX for deres eget domene, massevis av lagringsplass for hver mailkonto, og mulighet til å aktivere f.ex. docs og en drøss med andre tjenester av googles tjenester for domenet.

Og ja, dette har jeg også vurdert selv. Men jeg har også kommet over flere løsninger som Zoho, Microsoft Exchange, runbox, fusemail...
Så tenkte om det er noen som har erfaring med noen av disse tjenestene?
 
Topp