Kjapp og trygg hosting for Wordpress

webhuset - domenehai support?

i-net

Medlem
Noen som vet hvor gode webhuset er på support ?

Spesielt med tanke på dersom en domenehai har tatt et domenet. Domenehaien har blitt betalt og han sier han skal overføre domenet til ny eier, men ingenting skjer.

Noen som vet om webhuset vil være behjelpelig da? (Skal jo selvsagt kontakte dem, men ughhh.. er dette hersens påskegreiene om dagen).
 

zapotek

Medlem
Kan du utbrodere litt? Du har kjøpt et domene fra en domenehai som dryger med å overføre det til deg?
 

i-net

Medlem
mail fram og tilbake, er eneste som er skriftlig. Hvor lenge det har gått er jeg usikker på, men la oss si 2-3 uker affal.

men tilbake til spørsmålet; noen som har erfaring med om webhuset vil være behjelpelig?

Domeneshop regner jeg med hadde fikset dette rimelig greit (etter hva jeg har lest om dem og slikt), men dette er vel avhengig av hvor domenet ble registrert.. så da blir det webhuset.

Det er jo fortsatt muligheter for at haien gjør noe vært øyeblikk (jeg har jo dårlig tålmodighet), men tenkte dette kunne være greit å få svar på først som sist.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Å overføre et domene er ikke avhengig av hvor det ble registrert, men det kan gjøre det litt raskere hvis det er samme sted.

Prosessen for registrar (din domeneleverandør) er slik;

1. Innhente egenerklæring fra deg (samt erklæring fra gammel eier, hvis registrar ikke har ny registraravtale. De flste har nok det nå)
2. Gjør seg til ansvarlig registrar fra domenet
3. Omregistrer domenet på deg
4. Flytt domenet til sin server.

Hvis det er registrert en Auth-code på domenet, så be om å få den fra gammel eier. Denne skal registraren ha, men hvis det ikke er en auth-code skal det gå helt smertefritt
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Webhuset eller andre registrarer har vel ikke lov til å gjøre noe med saken? Dette er isåfall en tvist mellom deg og selger, hvis en registrar blander seg inn og overfører domenet til en part så kan de jo bli saksøkt av den andre parten.

Det er jo riktig, hvis det er en tvist. Jeg ville bare vise at omregistrering ikke behøver være komplisert eller avhengig av opprinnelig eiers registrar.
 

tyr897

Medlem
Som Tonny sier ser jeg ikke for meg at noen registrar overhode vil involvere seg i saken. De forholder seg til den som eier domenet, juridiske spørsmål må du nok ta et annet sted.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Uansett, etter over ti år som kunde hos Webhuset har jeg som oftest kun positive ting å si om supporten deres.
 
Hei. Jeg tror du bør sende en mail der du gir dem en frist og at du videre informerer om at alt skal være i orden til da. Hvis de fortsatt ikke følger opp anbefaler jeg at du kontakter en advokat avhengig av hvor viktig domenet er for deg. Dette bør du også skrive i brevet til dem, men du kan risikere at de ikke vil ha deg som kunde etter :( Et raskt søk på nett viser at de har en grei omsetning om det er en indikasjon. Lykke til uansett!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@tømrerterje: som flere har nevnt her er faktisk ikke dette noe Webhuset i det hele tatt har lov til å gjøre uten at den som eier domenet sender inn de nødvendige papirene for overførselen til dem, så det ser ut til at du har misforstått hvem som er "skurken" her, det er ikke webhuset, det er selgeren. Webhuset er flinke folk de, og her er det dessverre ikke noe de kan gjøre før de får de korrekt utfylte papirene fra både kjøper og selger.
 
Topp