Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhuset.no VPS, dyrt?

Freddy

Medlem
Hei,

Tenkte og poste på forumet her, som nyregistrert, for og finne ut om det er andre som har dårlig erfaring med Webhuset's "skjulte" priser?

Jeg kjører en VPS fra Webuset til 199kr i måneden, prisen er helt okey og ingenting og klage på. Hastigheten og oppetid er helt utmerket.

Men, jeg kjører flere websider på denne VPSen, en av mine websider kjører ett SSL Sertifikat og trenger derfor en egen dedikert IP, jeg tok kontakt med Webhuset per "Live support" og fikk prate med en representant fra Webhuset. Jeg forklarte situasjonen min og hva jeg trengte den dedikerte IPen til, og fikk beskjed om at jeg måtte sende en epost til "support@webhuset.no", samt at prisen var 1900kr per utdeling.

Hallo? Er det bare jeg som reagerer på at prisen for en IP addresse er nesten 2000 kr? Representanten fra Webhuset forsvarer hele opplegget sitt med at det er per utdeling, har ingenting og si om du bestiller en eller ti addresser, for bedrifter som bestiller hundrevis av IPer av gangen, så er sikkert prisen helt okey og reel, men hva med meg som privatkunde, og som trenger kun en eneste enslig ekstra IP addresse? Er da prisen reel?

Jeg har lenge brukt utenlandske leverandører, leverandører fra USA og steder i Europa, det er meget vanlig og ta betalt ett par kroner i måneden for en ekstra IP addresse, grunnet papirarbeidet som medfølger IPer.

Men er det normalt i Norge og ta 1900kroner for en IP?

Jeg har nå sagt opp min VPS hos Webhuset, ettersom disse "skjulte" prisene er latterlige og forsvares med at "vi er snart tom for IPv4 addresser", er det noen som kan anbefale meg en Norsk eller Scandinavisk leverandør av VPSer som ikke tar tusenvis av kroner for 2 minutters arbeide?

Takk,
Freddy
 
Sist redigert av en moderator:

Freddy

Medlem
Solidhost legger ved 2 IP Adresser i VPS-avtalene sine.

Takker for det, har alt vært i prat med "Thomas" fra Solidhost, dem tar 20kr i måndeden for ekstra IPer, noe som er helt akseptabelt og etter forventning.

Men trenger 512mb ram, og skulle gjerne sett det hakket billigere enn Solidhost sin pakke da :)

Takk,
Freddy
 

Webhuset AS

New Member
Hei Freddy,

Det er synd du synes prisen var for høy. Ekstra IP-adresser er en tjeneste som en svært liten promille av våre kunder har behov for og den er derfor priset ut i fra at vi bruker ca 2 arbeidstimer per tildeling inkl support.

Vi har ingen problemer med å innse at dette kan virke dyrt for enkeltes behov. Vi vil absolutt ta med oss dine innspill videre og se om det finnes muligheter for å standardisere dette mer senere. Takk for tilbakemeldingen.

Webhuset AS
 

mkander

Medlem
Dette høres helt vanvittig ut. Å legge til ekstra iper er fullstendig standard og enkelt. Hvis man er fullstendig ukjent med prosedyrene tar det kanskje 2 timer første gangen hvis man er uheldig, men har man gjort dette en gang skal det kunne gjøres igjen på maks 15 minutter. Profesjonelle teknikere (?) burde klare det på halve tiden av det igjen.
 

Freddy

Medlem
Hei Freddy,

Det er synd du synes prisen var for høy. Ekstra IP-adresser er en tjeneste som en svært liten promille av våre kunder har behov for og den er derfor priset ut i fra at vi bruker ca 2 arbeidstimer per tildeling inkl support.

Vi har ingen problemer med å innse at dette kan virke dyrt for enkeltes behov. Vi vil absolutt ta med oss dine innspill videre og se om det finnes muligheter for å standardisere dette mer senere. Takk for tilbakemeldingen.

Webhuset AS

To timer? Det var da virkelig drøyt, etthvert moderne VPS kontrollpanel tildeler IP addresser til VPSer ved ett par klikk, de fleste gjørt det automatisk via bestillings skjema. Hvorfor i all verden skulle dette være noe annerledes for dere?

Send en mail til www.sircon.no og be om pris på de tjenestene du trenger- jeg er MEGET fornøyd med de.

Takker for lenke, skal ta en titt :)

EDIT: Jeg er på utkikk etter en VPS, og utifra det jeg kan se så er ikke dette noe Sircon tilbyr :) Men ellers takk.
 

Freddy

Medlem
Dette høres helt vanvittig ut. Å legge til ekstra iper er fullstendig standard og enkelt. Hvis man er fullstendig ukjent med prosedyrene tar det kanskje 2 timer første gangen hvis man er uheldig, men har man gjort dette en gang skal det kunne gjøres igjen på maks 15 minutter. Profesjonelle teknikere (?) burde klare det på halve tiden av det igjen.


For en bedrift som Webhuset, og som de fleste andre bedrifter, så skulle man tro at ekstra IPer for Webhotell og VPSer er automatisert, og ikke noe som er gjort manuelt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Dette høres helt vanvittig ut. ... Profesjonelle teknikere (?) burde klare det på halve tiden av det igjen. ...

Det er mye penger for en enkel jobb ja, men egentlig ikke så vanvittig som det høres ut som. Webhusets ansatte er profesjonelle som skal ha betalt, ikke ungdommer som sitter på gutterommet. De har helt sikkert lagt inn at de må gi support på dette også og med en timespris på 500 - 1000 kr blir det fort 2000 kr. Slik er det bare, profesjonel hjelp koster litt mer, man får ofte det man betaler for.
 

Freddy

Medlem
Det er mye penger for en enkel jobb ja, men egentlig ikke så vanvittig som det høres ut som. Webhusets ansatte er profesjonelle som skal ha betalt, ikke ungdommer som sitter på gutterommet. De har helt sikkert lagt inn at de må gi support på dette også og med en timespris på 500 - 1000 kr blir det fort 2000 kr. Slik er det bare, profesjonel hjelp koster litt mer, man får ofte det man betaler for.


Er uetisk og ta betalt for noe kunden "kanskje" vil ha i framtiden. Vil dem ha support, kan dem først da ta betalt for det :)
 
J

Jiberish

Guest
Er uetisk og ta betalt for noe kunden "kanskje" vil ha i framtiden. Vil dem ha support, kan dem først da ta betalt for det :)


Da ville det blitt veldig vanskelig for alle som tilbyr "gratis" support, å gjøre det.
 

Freddy

Medlem
Da ville det blitt veldig vanskelig for alle som tilbyr "gratis" support, å gjøre det.

Tenker du på da? Jeg går utifra at Webhuset har support prisene smurt inn i prisene, men skal du ha en tillegs tjeneste, så tar du ikke 1900kr for noe som koster 10kr bare fordi kunden kanskje trenger support en gang i framtiden for den spesifikke tilegs tjenesten.

I dette tilfellet er det nok heller Webhuset som er grådige, en bedrift ville ikke nølt med og betale en slik sum, og det er her Webhuset tenker at dem kan slå seg løs og ta hva dem selv ønsker.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Vet ikke om dette skal bli en tråd om Webhuset og dets prispolitikk, men jeg kaster i alle fall inn at jeg bruker Webhuset på 10. året nå på en hel del webhotell, domener osv. og er meget godt fornøyd. Quality costs!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er jo forumet for alle som ikke vil betale for tjenester og produkter, så ikke noe sjokk at man reagerer på at noen tar betalt for sine tjenester!

Skal du ha en tjeneste i Norge må du forvente å betale norsk pris, skal du ha en tjeneste i et land som f.eks fillippinene - betaler du deretter!

I norge tjener vi 30.000 - i Fillippinnene tjener de 1200! Håper du ser forskjellen!
 

Freddy

Medlem
Dette er jo forumet for alle som ikke vil betale for tjenester og produkter, så ikke noe sjokk at man reagerer på at noen tar betalt for sine tjenester!

Skal du ha en tjeneste i Norge må du forvente å betale norsk pris, skal du ha en tjeneste i et land som f.eks fillippinene - betaler du deretter!

I norge tjener vi 30.000 - i Fillippinnene tjener de 1200! Håper du ser forskjellen!


Nå sammenligner du Fillippinene og Norge, hvorfor ikke sammenligne den Norske hosten Solidhost som tar 20kr per ekstra IP, alle den amerikanske leverandørene som tar 5-10kr per ekstra IP etc etc?

Vist amerikanerene tjener 20,000 og nordmenn 30,000, så skulle jo en amerikansk IP kostet 1200 kr, utifra din egen mattematikk. Hvorfor gjør den ikke det da?

Hva nordmenn har i lønn, har ingenting og si angående hva en IP koster, en IP er gratis for Webhuset og koster ikke dem ett rødt øre utenom administrative avgifter i den grad av papirarbeidet dem gjør mot IRAN, utenom det er det nada, zip. Og 1900 kroner tilsvarer 14 timer med arbeid, noe vedkommende hos Webhuset garantert ikke bruker på og tildele meg en ekstra IP.
 
Topp