Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webkamera

PIP

Medlem
Hei!

Er på jakt etter to stk, webkamera med høy oppløsning som kan ta gode bilder i flere dager/uker/måneder. Må kobles til strøm, wifi for lagring av bilder opp mot server/sky. Ett skal stå utendørs og må kanskje ha en form for sim-kort eller noe? Det andre skal innendørs. Noen som har erfaring med slikt? Her er det snakk om å lage timelapse over lengre perioder...
 

xdex

Medlem
Regner med du heller ønsker ett IP kamera, som gjør samme jobben som du sier. Til innendørs, fungerer jo det meste, men det spørs jo om det også her er snakk om en timelapse, veksling mellom av og på lys osv. Til utendørs bruk finnes det mye "jalla løsninger" som finnes f.eks. på alibaba til en OK pris, men husk også at det er mye dårlig der ute (på grunn av våre flotte værforhold). Selv har jeg satt opp utendørs kamera av typen "maggis" med 3G, stiv pris, men god kvalitet, og vet ikke om disse selges i Norge. Men da har du i hvert fall noe å gå etter :)
 
  • Like
Reaksjoner: PIP

HPF

Medlem
Regner med du heller ønsker ett IP kamera, som gjør samme jobben som du sier.
Jeg ville nok også sett i retning IP kameraer. Jeg prøvde først noen Alibaba USB kameraer som ble hevet ut etter noen få dager. Sjekket litt rundt og havnet tilslutt på en løsning med Synology NAS m/Surveillance Station og fire Vivotek kameraer. Oppsettet har gått i nesten tre år nå uten et eneste feilslag.

Kablet nettverkforbindelse har sine fordeler, kan eksempelvis bruke PoE så får kameraet strøm også men lar det seg vanskelig trekke kabel så er vel kanskje WiFi eller i verste fall 3G/4G løsningen.

Denne NAS boksen her koster under tusenlappen og det følger med to Surveillance Station lisenser.
 
  • Like
Reaksjoner: PIP
Topp