Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WF medlemmer samarbeid?

hokhang

Medlem
Har lest mye rundt på forumet her og ser at flere av dere medlemmer er imponerende dyktige innen for internett generelt.
Så derfor har jeg en liten morsom ide til alle dere smarte huer her!

Hva med at vi samler oss sammen og starter et nett prosjekt sammen.
Som jeg har sett så har vi dyktige huer innen, webdesign, utviklere, seo, markedsføring, forretningskikk, juss, selgere+++

Om vi går sammen en 10-12 smarter huer og utnytter våres potensiale, nettverk og kontakter til å lage en inntekt bringende konsept.

Min ide er å utvikle et deal konsept som groupon, lets deal og sweet deal. Med markedsførings kanal direkte mot facebook.
Dvs. man integrere en facebook login funksjon på siden, hver gang en kunde logger inn på vår deal konsept blir det automatisk postete på brukerens facebook wall.
Og hver gang en bruker handler en deal blir det automatisk postet på brukerens wall hvor det står "Ola Nordmann har kjøpt en sykkel på Deals.no - gjør en smart deal du også"

Ved utnyttelse av facebook til å la brukerne dele sine handlinger på deres wall vil gjøre at vår deal konsept kunne spre seg som ild i tørt gress til resten av norge siom bruker denne sosiale tjeneste.

Min ide er ikke å direkte kopiere groupon, lets deal osv, men man står også fritt til å vri litt på konseptet men i bunn og grunn kupong markedsføring.

Ved å utnytte facebook til å spre konseptet og tilegne seg brukere på en rask periode, vil gjøre at vår deal konsept på mellom kort sikt bli en meget interessant oppkjøps side for de store selskapene.

Jeg eier domene www.crazydeals.no hvor vi evt. kan bruke.

Husk, dette vil være et non profit prosjekt, dvs ingen får lønn eller kan kreve lønn innenfor en gitt periode etter man tjener en hvis sum inntekt.


Kom gjerne med innspill og hvilke kompetanse DU kan stille opp med.
 

andersaa

New Member
Hei!
Det du her etterlyser ligner veldig på Startup Weekend-konseptet. Det er en egen avdeling for Oslo:
Oslo Startup Weekend

Det ble for en måned siden arrangert en startup weekend, jeg var ikke der men det hørtes ut som en suksess. Ny weekend arrangeres i oktober. Her kan man altså komme med sin idé, presentere den, og få med seg folk til å få ut en prototyp i løpet av helga.

Så du kan jo enten ta ideén din dit, eller hente inspirasjon fra Startup Weekend-prosjektet og gjøre noe tilsvarende for WF.

Lykke til! :)

-Anders
 
Topp