Kjapp og trygg hosting for Wordpress

What the fuck?? Help me.

peterandrej

pensjonert moderator
Nå vet jeg virkelig ikke om jeg skal le eller gråte. Noe aldeles rart har hendt. Noe er alvorlig galt, men jeg klarer ikke å sette fingeren på det liksom.

Casen er at nettsiden min, bloggen min, Peterandrej.com, liksom har slutta å funke virker det som.

Blant annet:
- Jeg har mistet alle abonnenter på feeden. Var ikke jævla mange, men nå er alt borte. Til og med Google og Yahoo! Slurp (eller hva de nå heter disse robotene).
- Google Adsense viser et ALTFOR lavt antall visninger. Nedgangen i visninger er ca 10,000%. Samtidig viser besøksstatistikken at besøket er som normalt. Det henger ikke sammen dette. Har sendt mail til Google for å spørre om det er noe feil med rapportene for tiden, ennå ikke fått svar. Noen andre som har opplevd det samme de siste dagene?? Annonser vises jo på siden, så er vel ikke bannet heller tror jeg.

Rart dette. I tillegg, ingen kommentarer på bloggen. Bruker ikke å være så mange her heller, men ingen kommentarer på tre dager er unormalt. Spam-mengden har også gått ned noe aldeles vanvittig..fra flere 100 om dagen til 10 liksom..

Likevel klarer jeg å åpne siden som vanlig. Åpner gamle gamle gamle innlegg. Ingen problemer. Så, det er vel ikke her problemet ligger.

Jeg holder på å flytte domenet over på et annet webhotell, men det er jo ikke flyttet ennå, så det skal vel heller ikke være problemet..

Noen som vet/mistenker hva som kan være problemet??

Bloggen det er snakk om er:
http://www.peterandrej.com
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ok, ja.

Men, JEG kommer meg inn på siden hver gang. Kan det være at surftown (altså hosten som har kastet meg ut slik at domenet drives å flyttes) har lagt begrensinger på serveren som gjør at bare JEG med min IP-adresse kan åpne siden?

For hvis det var lagt en slik begrensing på serveren, så hadde jo det forklart en hel del liksom...

Men, i 3 dager, og så uten å si ifra først?

Siden er iallefall ikke flytte over til ny host. For jeg logget meg inn på ftp-området på den gamle hosten og slettet noen filer. De ble borte, så siden ligger på surftowns servere ennå.

Jaja, aldri kjøp webhotell fra Surftown.
 

Knut

Medlem
De ville vel gitt deg en melding om de hadde kastet deg ut..? Men det finnes jo mange gale mennesker i denne verden så..
 

picxx

Well-Known Member
Jepp, får en forbidden melding jeg også.

På ide å skifte host....litt faderlig fort?
 

Knut

Medlem
Du må endre ns så det peker til din nye host. Ellers er det vel ikke noen aktivirering.
 

peterandrej

pensjonert moderator
ns? er det nameserver? hvor gjør jeg det? er det hos den gamle hosten? kan litt lite om dette kan du si...
 

peterandrej

pensjonert moderator
bør ikke min nye host webhuset.no gjøre all flyttingen for meg? det er ikke noe jeg må gjøre selv?

noen som har noen erfaring med flytting av domener?
 

Niclas

New Member
Ja, det har jeg masse erfaring med. Men etter det jeg ser så peker allerede domenet til webhusets ns på datacenter.no, så da må du nok ringe webhuset og spørre hvorfor ikke siden din kommer frem. For du har vel fått login-info og flyttet over alle filene dine før du endret ns?
 

peterandrej

pensjonert moderator
jeg har ikke endret ns. vet ikke hvordan man gjør det. vet ikke hva ns betyr engang.

Jeg har bare bestilt et webhotell på webhuset med flytting av domenet fra surftown. Jeg har fått noen mail der jeg måtte bekrefte at jeg virkelig ville flytte domenet, men utenom det regner jeg jo med at webhuset tar seg av resten.

jaja, det går seg vel til. får ringe dem imorgen og kjefte på dem.
 

Niclas

New Member
Ja, du får gjøre det, her er det noen som har pratet forbi hverandre i det minste. Domenet er ompeket, men det er jo bare trist om ikke også innholdet er flyttet, ser slik ut. Vanligvis flytter man innholdet først og så ompeker man domenet/endrer dns.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Men dette skjønner jeg ikke. På den andre serveren, altså den jeg har flyttet domenet til...der er det jo ingenting...altså...det er ikke en index.html fil engang på den nye serveren. Så, når domenet blir pekt dit, så burde man jo fått opp noe annet en "permission denied" ikke sant?

Og hvorfor blir endringene synlige når jeg endrer på siden på den gamle serveren? Når domenet er ompekt, så burde jeg jo ikke kunne klare det ikke sant?

Eller hva?
 

Knut

Medlem
Om det ikke finens noe der så er feilmeldingen vanlig å få. Den sier at det ikke er noe å se så jeg har ikke noe der å gjøre heller. :) Dermed Forbidden

DNS må oppdateres før man ser endringene. Din ISP er tydeligvis senere med å oppdatere enn mange av oss andres ISP. (for å si det enkelt) Derfor vises siden hos deg og ikke hos oss. Om noen minutter eller timer vil dette skje. Det KAN ta 72 timer worldwide før alle DNS er oppdatert.

Så om du laster opp filene dine og rigger den opp så vil vi antageligvis kunne se bloggen din.

OFF TOPIC. Heter det blog eller blogg på norsk? Altså, skriver man blog med en eller 2 "g"
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
ok. Har lastet opp en index.html-fil, der det bare står "flytt blogging din treging". Så, når alle dns-serverene er oppdaterte, så burde man få opp index.html-fila isteden for bloggen ikke sant?

Jeg trenger vel ikke å liksom slette noe på den gamle serveren? den blir vel bare stående uten domene eller hva?
 
Topp