Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wikipedia Blanker ut imorgen i protest mot SOPA

picxx

Well-Known Member
Skal legge ned blogg.no bloggen min i en time for å demonstrere mot SOPARE jeg.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis noen vil mørklegge Wordpress-sider så er det ikke mange tastetrykkene unna: WordPress › SOPA Blackout « WordPress Plugins

Å mørklegge/ta ned nettsider for å protestere mot noen som øsnker å kontrollere/overvåke internett blir jo omtrent som å selge bilen for å protestere mot for lave bensinpriser det. Får det absolutt ikke til å henge på greip jeg... :eek:
 
når usa kan stenge nett dns-servere uten engang å ha gått til domstolen.
Det er ikke snakk om å "stenge DNS-servere". SOPA og PIPA dreier seg om å benytte det som kalles for DNS-blokkering for å hindre tilgang til bestemte nettsteder. Du finner en langt mer ryddig beskrivelse av hvordan denne filtermekanismen fungerer på Kripos sin side om CSAADF.

I Norge har vi forøvrig drevet med DNS-blokkering siden 2004 (for å blokkere tilgang til nettsteder som formidler overgrepsbilder av barn). Det foreligger nå et forslag fra kulturdepartementet om bl.a. å utvide DNS-blokkering til også å omfatte opphavsrettskrenkelser.

Se også bloggen min.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Først må jeg si at jeg er helt enig i protesten mot SOPA. Når det er sagt, så blir det interessant å se hvor store utslag dette gjør i trafikken på engelskspråklige nettsider idag... (når katten er borte danser musene på bordet!)
 
Det er lenken som Gisle hadde postet (Angry nerds | Workbook). Godt skrevet (av deg Gisle?).
Jepp - det er jeg som har skrevet den.

Mht. til tittelen ("Angry nerds"), er den selvsagt til dels en henvisningen til spillfarsotten "Angry birds", men i tillegg viser den til at en del nerder (i mindre høflig ord for Internett-eksperter) som har hisset seg opp over de teknologiske implikasjonene ved SOPA/PIPA ser ut til å operere med doble standarder mht. DNS-blokkering.
 
Topp