Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wix.com, pro and cons?

Travellingman

Nettgrunder
Skal muligens samarbeide med flere andre ang en ny nettside, de fleste er ikke noe webkyndige. Men en av de har erfaringer med Wix fra før av.

Jeg har bare lest meg litt opp i går, så jeg vet ikke så mye.

Fordeler:
Enkelt å bruke selv for uerfarne.
Har alt på en plass.

Bakdeler:
Kan ikke migrere til annen plattform senere.
Har du valgt et design så må man holde seg til det?
Begrenset utvalg maler/tema

Noen her inne som bruker det og kan si litt mer? Kan man ha flere nivåer blant admins? Kan man i det hele tatt ha flere brukere?
 

ronorio

Active Member
Jeg laget en testkonto på Wix bare for å prøve plattformen for en tid tilbake.

Jeg kan liste alle fordeler/bakdeler men disse finner du her: http://lmgtfy.com/?q=wix+vs+wordpress

Jeg vil anbefale en selvhostet WordPress i stedet for. Det eneste du trenger er et domenenavn og et webhotell. Det får du for så lite som 20-30 kr i mnd.

Selvhostet WordPress har ingen begrensninger, full frihet enten dere er store eller små. Det er nesten ingen begrensning for hva du kan gjøre med WordPress.

Fordelen med Wix er at de tar seg av oppdateringer og vedlikehold. Det er noe du selv må sørge for om du velger WordPress -veien.
 

Travellingman

Nettgrunder
Ja, har jo kun brukt WordPress selv opp gjennom tidene så jeg er ikke helt grønn @ronorio . Men da blir mye av ansvaret på meg som er den eneste med WP erfaring. Spørs om jeg er interessert i det, da det er ikke jeg som har dratt i gang tankespinn rundt dette. Domenet er på han som har Wix-erfaring.

Får diskutere det litt i gruppa ;)
 

Oscar

Member
Wix låser deg til en plattform som kan blivhelt håpløs når dere vokser. Etterhvert ønsker dere kanskje hente ting fra APIer eller en MySQL database. Da er dere helt på jordet med wix. Vær så snill. Ikke tenk her og nå. Wix er kanskje lett i begynnelsen men blir tungt når det vokser. Med wordpress er det motsatt. Ta heller en kveld der du lærer de basics av wordpress og link de div YT tutorials.
 

mikemurphy

New Member
Wix låser deg til en plattform som kan blivhelt håpløs når dere vokser. Etterhvert ønsker dere kanskje hente ting fra APIer eller en MySQL database. Da er dere helt på jordet med wix. Vær så snill. Ikke tenk her og nå. Wix er kanskje lett i begynnelsen men blir tungt når det vokser. Med wordpress er det motsatt. Ta heller en kveld der du lærer de basics av wordpress og link de div YT tutorials.
Helt enig i det. WP+
 
Topp