Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Woocommerce / Klarna gateway update

Beergear.no

Medlem
Er det noen her som har oppgradert til siste versjon av Woocommerce og siste versjon av Klarna Checkout og som har fått det til å fungere greit? (Woocommerce v 2.1.0 og Klarna Gateway 1.7.5)
Hos oss virket ikke woocommerce som den skulle etter oppdatering.
Hadde ikke tid til å se så mye på det, så vi la rett og slett tilbake backup.
 

Beergear.no

Medlem
Skrev litt feil. Woocommerce fungerte, men ikke KCO.
Ja er nok som du sier. Tror det er lurt å vente litt.
Regnet med at det ville fungere, siden begge kom med oppdatering ganske likt, men er nok lurt å vente til 3part kommer med oppdateringer etter at Woocommerce har vært ute litt...
 

Dseller

Medlem
Prøvde og oppdatere til 2.1.. Hele siden ble helt total vrak, men heldigvis tar jeg alltid backup før jeg oppdaterer noe.

Har ikke testversjon av butikken, men det er kanskje noe jeg burde ha...
 

Beergear.no

Medlem
Om man selger så bra at man har store tap på 10 minutters nedetid så vil jeg tippe man ikke sitter å fikser med nettbutikken selv...
Også er det jo en del ting det er vanskelig å,teste om man ikke kjører live.
Men mer fornuftig med testbutikk er det sikkert
 
Om man selger så bra at man har store tap på 10 minutters nedetid så vil jeg tippe man ikke sitter å fikser med nettbutikken selv...
Også er det jo en del ting det er vanskelig å,teste om man ikke kjører live.
Men mer fornuftig med testbutikk er det sikkert

Har ikke så god omsetning på mine butikker nei, men mener allikevel at man bør teste slike oppdateringer i en testbutikk så slipper eventuelle kunder å få problemer. Hvem vet hva som kan gå galt, plutselig blir kunden trekt 10 gangeren, eller ordren "forsvinner" fra systemet når du gjenoppretter databasen osv.
Har feks opplevd ved en paypal oppdatering i opencart at det var en feil i valutaen så en kunde ble trekt i dollar og ikke kroner. Var lett å ordne opp men en unødvendig feil.

Har du testbutikken på en annen server og domene da eller?
Jeg har testbutikk på samme server men på ett underdomene.
 

Nickolass

Medlem
Ha testbutikk på samme server

Hvor man skal legge testbutikken er rimelig enkelt: Benytt samme server.

Årsak: Du har samme konfigurasjoner, samme rettighetsproblemer, samme PHP versjon, kan flytte filer frem og tilbake mellom live og test versjon osv.

Uansett hva: ALLTID test nye plugins, themes, funksjoner og konfigurasjoner på et testsite.

Jeg må erkjenne at jeg har blitt overrasket over hvor mange webdesignere og leverandører av webløsninger som IKKE har testløsninger for sine kunders nettbutikker. For oss som ofte er underleverandører av enkeltdeler til nettløsningene blir det utrolig vanskelig å feilsøke når det oppstår trøbbel. Det er ikke bare, bare, å slå av alle plugins og themes og teste et alternativt theme du vet fungerer på en aktiv levende nettbutikk. Og tro meg. Dette er ofte nødvendig. Og sluttkundene tror oftest at det er våre moduler, mens det i realiteten er en webdesigner som har oversett grunnleggende kjøreregler for enten Wordpress eller Woocommerce.

Det finnes dessverre mange som leverer WordPress løsninger derute som IKKE har grunnleggende prosesser for webutvikling på plass. WordPress er enkelt å komme i gang med. Derfor er det også fler som IKKE vet hva de holder på med. Og en ting til. Du behøver ikke alltid oppdatere til seneste versjon av alle plugins.

Vi oppdaterer våre kunders nettsider samtidig i en fast periodisk rutine slik at vi kan gjøre dette raskt og enkelt over en kam. Slikt bør ikke foregå ad hoc. Hvis vi opplever trøbbel med et plugin på et nettsted kan vi reprodusere løsningen på alle de andre med en gang. Det skaper stor trygghet for alle parter.
 
Sist redigert:
Topp