Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Woocommerce og AMP

jaswane

Member
Jeg har en nettside med my woocommerce innhold/produkter. Siden i seg er litt for tung og jeg har lyst til å gjøre den mer mobilvennlig. Tenker på å legge inn AMP for WP, men det koster litt penger om man skal ha med woocommerce funksjonalitet. Jeg brenner meg stadig vekk på å kjøpe ting og tang jeg ikke får til å fungere...

Er det noen med god AMP erfaring som kan berolige meg? Bruker også en plugin som heter WooCommerce Product Table fra Barn2media for å kunne liste opp woocommerce produkter som jeg vil i bloggposter. Men det ser temmelig dårlig ut med AMP..
 

Selvfiks

Medlem
Hei. Min erfaring med AMP er at Google lagrer en cachet versjon av nettsiden din hos dem. På den måten er de aldri innom din server. Kun innhold. Når jeg testet det ut på en av mine sider, så jeg en dramatisk nedgang i brukere på mobil og nettbrett. Det ene og alene skyldtes AMP.

Men nå har jeg ikke testet dette med nettbutikk som handler om å få solgt ting fremfor å ha lesere.

Men har du vurdert cache på nettbutikken og sjekket om det kanskje har noe med ditt wehotell å gjøre også med tanke på hastighet på server.

AMP vil i dette tilfelle fungere kun for mobil og nettbrett.

Det er mange grunner som kan gjøre nettsiden din treg. Både for mange utvidelser og dårlig designmal.
 

ronorio

Active Member
Jeg har et større prosjekt som ble testet AMP på.

En del av det visuelle blir ofte endret med AMP, og personlig likte jeg bedre å navigere sidene (med mobil) fra fullversjonen. Nå er dette et tema som er laget med fokus på brukervennlighet også for små skjermer, så det har jo litt å si. Rent lastmessig ble sidene raskere.

Etter ca. 3 mnd kunne jeg ikke se noe tall som tydet på at det var verdt å ofre mye av det som jeg mener setter et personlig preg på sidene.

Hvor trege er sidene? Kanskje mye kan forbedres med tanke på caching i WordPress, og optimalisering av bilder? Eventuelt et tema som er responsivt og tilpasset også mobilbruk?

Noen tema som til eks. premium tema fra PenciDesign inkluderer AMP utvidelse som er bygget for sine temaer.

Nå er det med meg som andre har sagt tidligere, forskjell på en blogg som dette var, mot en nettbutikk som du driver.

Jeg hadde sett litt på hva som kan forbedres med det du har, og om du fremdeles ikke er fornøyd, kan du jo gjlre en parallell test med AMP en stund og se om det blir bedre.
 
Topp