Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Woocommerce og MVA

modesty

Medlem
Hei,
Passerer 50.000 grensen for registrering i mva registeret og lurer på hvordan dere andre med nettbutikk har dokumentert omsetningen?
Jeg har over 100 kunder.

Har dere brukt en pluggin for å dokumentere hvert kjøp (f.eks woocommerce PDF invoice) eller finnes det enklere måter?
Og noen som vet om man installerer den pluginen:får man generert faktura/dokumentasjon på salg som allerede er gjennomført? Har bare betaling via kort på siden min.

Takknemlig for svar:)
Torill
 

modesty

Medlem
Har regnskap for innkjøp og utgifter. På salg har jeg oversikt på nettsiden min, men ikke laget /printet bilag for hvert enkelt salg (enda).
 

Kameraten

New Member
Hei,

Skal også til å registrere meg i MVA-registeret. Har brukt Woocommerce PDF invoice og har alle fakturaer fra første krone lagret på e-post. Jeg ønsker ikke å endre prisnivået når jeg registrerer meg i MVA-registeret.

Inntekter fra salg i nettbutikken kommer inn på egen konto. Holder det å trekke 25 % ut fra kontoen før Moms-oppgjørene? Hvordan løste du dette skattemessig?

Må jeg vise utregning på fakturaene som blir generert eller kan jeg legge til en notis om at MVA er inkludert?

Litt rotete innlegg, men ønsker å vite mer om hvordan MVA fungerer sammen med Woocommerce. Praktiske råd settes stor pris på!
 

Steve Cash

Medlem
Fakturaene du sender skal vise merverdiavgiftsbeløpet, eventuelt også grunnlaget for merverdiavgift. Det holder ikke bare å skrive at mva er inkludert. Du er ikke forpliktet til å sette av merverdiavgiften på en egen bankkonto inntil betaling.

Dette er det jeg kan svare ut fra spørsmålene dine, Woocommerce har jeg dessverre ingen kjennskap til.
 

Kameraten

New Member
Hei igjen og takk for svar. Er kun kvittering som sendes via e-post, samt fysisk pakkeseddel som kommer med i utsendelsene. Regner med at MVA også skal oppgis her?
 

Steve Cash

Medlem
Ja, mva skal oppgis på kvitteringen, jeg burde ha skrevet salgsdokument i stedet for faktura ovenfor, da hadde det dekket faktura, kvittering, nota og annet en kan finne på å bruke. Pakkseddel er det derimot ikke vanlig å påføre merverdiavgift, selv om det ikke gjør noe om det står der.
 
Topp